مجرمان سایبری در حال ارسال بدافزار برای کسانی هستند که سعی در خلاص شدن از شر حساب فیس بوک خود دارند.

 

اگر ایمیلی دریافت کرده اید که از شما می­خواهد درخواست کنسل کردن حساب فیس بوک خود را تایید یا رد نمایید، آن را پاک کنید. این پیغام ممکن است حاوی بدافزار یا لینکی به بدافزاری مانند Mal/SpyEye-B باشد.

فیس بوک هرگز از شما نخواهد خواست که درخواست کنسل کردن یک حساب را تایید یا رد نمایید.

این شرکت ابتدا این گزینه را در اختیار شما قرار می­دهد که حساب خود را غیرفعال کنید، پس از آن شما قادر خواهید بود حساب خود را پاک نمایید و چیزی به نام کنسل کردن حساب فیس بوک وجود ندارد

 

 

مراقب بدافزار کنسل کردن حساب فیس بوک باشید

 

توضیح بیشتر در ادامه پست….

متن این ایمیل به صورت زیر است:

 

Hi [e-mail address]

We are sending you this email to inform you that we have received an account cancellation request from you. Please follow the link below to confirm or cancel this request

Thanks,
The Facebook Team

To confirm or cancel this request, follow the link below:

click here

لینک click here شما را به یک برنامه متفرقه فیس بوک منتقل می­کند، ولی این بدان معنا نیست که این ایمیل از طرف فیس بوک است. اگر شما به صفحه این برنامه بروید، از شما خواسته می­شود که یک اپلت جاوای ناشناخته را بر روی سیستم خود نصب کنید. درصورتی­که به این درخواست پاسخ منفی بدهید، همچنان این پیغام برای دریافت مجوز به شما نمایش داده می­شود.

مجرمان سایبری می­دانند که ممکن است کاربران از حذف حساب فیس بوک خود پشیمان شوند، در نتیجه ممکن است بدون توجه کاری را که این برنامه از آنها می­خواهد انجام دهند تا درخواست حذف حساب خود را کنسل کنند.

اگر شما به این اپلت اجازه اجرا شدن بدهید، پیغامی برای شما نمایش داده می­شود که می­گوید Adobe Flash باید به روز رسانی گردد. البته این حرف بی معنی است. شما به جای به روز رسانی Adobe Flash یک تروجان در پشتی را نصب می­کنید که به هکرهای راه دور اجازه می­دهد در مورد فعالیت­های شما جاسوسی کرده و کنترل سیستم شما را در اختیار بگیرند.