آیا تا کنون سیستم خود را از نظر امنیتی بررسی و ارزیابی کرده‌اید؟ از چه برنامه‌ها و تکنیک‌هایی برای افزایش امنیت سیستم خود استفاده می‌کنید؟ آیا این برنامه‌ها توانایی محافظت از اطلاعات شخصی شما را در محیط اینترنت و شبکه های کامپیوتری دارند؟ اگر به امنیت سیستم خود اهمیت میدهید و براتون مهم است این پست را دنبال کنید

برنامه رایگان Security Score که توسط شرکت OPSWAT توسعه و انتشار داده می‌شود یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای چکاپ (Check-up) و ارزیابی سیستم خانگی، اداری و … از نظر امنیتی است که قصد داریم انرا معرفی و نحوه استفاده از انرا اموزش دهیم.

معرفی برنامه OPSWAT Security Score

شرکت OPSWAT به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه راه کار امنیتی که بیش از ۱۰ سال است با دیگر شرکت‌های تولید برنامه آنتی ویروس و امنیتی همکاری دارد برای آنالیز سیستم دیگر کاربران و شرکت‌ها و ارزیابی امنیت آن‌ها برنامه Security Score را طراحی کرده است که البته شما نیز به صورت رایگان توانایی دانلود و استفاده از آن را در سیستم خود دارید.

این ابزار فوق العاده کامپیوتر شما را در ۷ شکل زیر اسکن می کند و نتیجه را به شما نمایش می دهد:

Firewall, Hard Disk Encryption, Path Management, Backup, Public File Sharing, AntiVirus, Antiphishing

 

 

نام و ورژن برنامه: OPSWAT Security Score 4.1.214.0
حجم فایل:۵ مگا بایت
نوع لیسنس: رایگان
سازگاری با: ویندوز سون و ویندوز xp
تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبشهت سال ۱۳۹۲

آموزش نصب و استفاده از این برنامه

برای استفاده از این برنامه کافی است از طریق لینک موجود در پایین همین آموزش فایل اجرایی مربوط به Security Score را دانلود کرده و اجرا کنید و همان طور که مشاهده خواهید کرد همانند تصویر زیر بدون نیاز به نصب پنجره اصلی این برنامه به نمایش در خواهد آمد.

 

افزایش امنیت سیستم با چکاپ امنیتی

با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ Start برنامه Security Score با توجه به برنامه های دیگر امنیتی نصب شده بر روی سیستم شما همانند آنتی ویروس‌ها، آنتی بد افزارها و همچنین تنظیمات امنیتی اعمال شده در ویندوز شما مانند بروز رسانی ویندوز، فایل و شاخه‌هایی که به صورت عمومی اشتراک گذاری شده‌اند و … از بین عدد ۰ تا ۱۰۰ امتیازی را به سیستم شما خواهد داد که این امتیاز در واقع مجموع امتیازهایی است که سیستم شما در هر یک از بخش امنیتی نمایش داده شده در این برنامه کسب کرده است.

 

دانلود آنتی ویروس و برنامه امنیتی

برای اطلاع از نواقص امنیتی و مشاهده پیشنهاد های OPSWAT در رابطه با افزایش امنیت سیستم خود می‌توانید بر روی هر یک از بخش‌های نمایش داده شده کلیک کنید و پس از مشاهده توضیحات تکمیلی برای مشاهده پیشنهاد این برنامه تنها کافی است بر روی آیکون (i) نمایش داده شده در کنار هر یک از گزینه‌ها کلیک کنید.

 

برنامه آموزش افزایش امنیت

همان طور که مشاهده می‌کنید بر خلاف ظاهر ساده ای که برنامه Security Score دارد با استفاده از منابع اطلاعاتی قابل دسترس خود و همچنین استفاده از الگوریتم‌های بی نقص تا حد زیادی در امر افزایش امنیت اطلاعات شخصی و جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم به ما کمک می‌کند. تنها کافی است در هر بار اجرای این برنامه سعی کنید که امتیاز امنیتی سیستم خود را با نصب برنامه های تهیه نسخه پشتیبان، آنتی ویروس … و یا بروز رسانی آن‌ها افزایش دهید.