یا شما هم مثل بسیاری از کاربران اطلاعات حساسی دارید که قصد دارید امنیت کامل داشته باشند؟ پس استفاده از ایمیل های معمولی برای شما مناسب نیست زیرا میتوان آن را رمزگشایی و هک کرد و اطلاعات کاربران را به سرقت برد. اما راه حل دیگر استفاده از افزونه رایگان SafeGmail در مرورگر کروم است که میتوان به کمک آن ایمیل های رمزگذاری شده ای را برای هرکسی ارسال کرد.

 

1707

پیام های شما توسط خود مرورگر رمزگذاری و سپس رمزگشایی میشود پس میتوانید مطمئن باشید که هیچ کسی جز شما و گیرنده پیام از اطلاعات آن با خبر نخواهد شد. حتی وقتی پیامی را ارسال میکنید نسخه ذخیره شده آن در صندوق دریافت و یا ارسال نیز هم چنان رمزگذاری شده باقی خواهد ماند. علاوه بر این پیام ها پس از مدتی به صورت خودکار منقضی میشوند و از بین میروند که میتوانید زمان آن را به دلخواه تنظیم کنید.

برای نصب افزونه SafeGmail میتوانید از لینک رسمی این افزونه که در انتهای مطلب قرار داده شده است استفاده کنید. پس از رجوع به صفحه مورد نظر بر روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید.

 2504

برای تایید نصب افزونه مورد نظر Add را بزنید.

 

3420

 

پس از نصب موفقیت آمیز برنامه پنجره ای حاوی یک پیام برای شما نمایش داده میشود. سپس مرورگر خود را ریستارت کنید و دوباره وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید.

 4369

پس از این مشاهده خواهید کرد که افزونه گزینه ای به نام Encrypt را به پنجره Compose شما اضافه کرده است. بعد از این که متن پیام خود را نوشتید مخاطبین مورد نظر و هم چنین موضوع پیام را مشخص کنید و در آخر بر روی گزینه Encrypt کلیک نمایید تا به حالت انتخاب شده در بیاید. در این هنگام از شما درخواست میشود تا سوال امنیتی به همراه جواب آن را برای این پیام مشخص کنید که پاسخ آن را فقط شما و شخص گیرنده میداند. اگر تمام کارهای گفته شده را انجام داده اید گزینه Send + Encrypt را که در قسمت بالایی قرار دارد بزنید.

توجه : پاسخ سوال شما به حروف کوچک و بزرگ حساس است.

 

5333

 

در آخر تصویری همانند قسمت پایین برای شما نمایش داده میشود که در آن پیام رمزگذاری شده قرار دارد. برای اطمینان بیشتر متن میان دو خط بزرگ در صفحه را کپی و در مکان مناسبی ذخیره نمایید. این قسمت به شما این امکان را میدهد تا در آینده بتوانید به پیام دسترسی داشته باشید.

 6273

پاسخ به سوال مطرح شده و کلیک بر روی گزینه Submit به شما اجازه میدهد تا به پیام مورد نظر دسترسی داشته باشید و آن را رمزگشایی کنید.

 7235

پس از آن متن موجود در جعبه پیام را کپی کنید و گزینه Show My Mail بزنید.

 8189

حالا متن مورد نظر در پنجره مرورگر نمایش داده میشود.

 9168

این افزونه هم چنین به شما اجازه میدهد تا از علائم مخصوص به زمان های مختلف استفاده کنید.

لینک دانلود افزونه