سایت گوگل همانند دیگر کشورها، در ایران نیز رتبه نخست پر بازدیدترین سایت را به خود اختصاص داده است و سایت بلاگفا و یاهو نیز پس از گوگل بیشترین طرفدار را در میان کاربران اینترنت در ایران دارد.

به گزارش از ایرنا، بر اساس آمارهای وب گاه الکسا ( Alexa) که یکی از مراجع در زمینه رتبه بندی سایت ها در سه سطح جهانی ، کشوری و بر پایه موضوع فعالیت می کند، سایت ورزش سه، سایت ask ، میهن بلاگ، پرشین بلاگ، فیس نما، ویکی پدیا و بانک ملت به ترتیب بیشترین بازدید کننده را در ایران دارد.

** سایت های برتر دنیا
بر اساس آمارهای الکسا، گوگل در دنیا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن فیس بوک، یوتیوپ، یاهو، موتور جستجو بایدو چین، ویکی پدیا و سایت qq که یک پورتال خدمات اینترنتی چینی است، به ترتیب رتبه دوم تا هفتم را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس آمارهای الکسا، سایت برتر خبری دنیا، به ترتیب عبارتند از اخبار یاهو، سی ان ان، شبکه خبری هافینگتن پست، سایت خبری reddit ، بی بی سی، نیویورک تایمز و شبکه خبری گوگل است.

** تقلب در رتبه الکسا
با توجه به این که، در ایران بسیاری از افراد برای تبلیغات محصولات و وبسایت های خود از رتبه و آمار الکسا برای انتخاب وبسایت تبلیغ کننده، استفاده می کنند، از چند سال گذشته روش هایی برای افزایش دروغین رتبه الکسا به وجود آمده است.
یکی از این روش ها استفاده مدیران سایت های متقلب از سرویس هایی به نام هایی نظیر ˈافزایش رنک الکساˈ می باشد. در این روش سرویس ذکر شده چندین سایت را به طور همزمان در یک پنجره طی یک بازه زمان کوتاه (مثلا ۵ ثانیه) بارگزاری می کند که در نتیجه ترافیک سایت متقلب به صورت مجازی افزایش می یابد.
در این روش وبسایت متقلب فقط تعداد بازدید کننده خود را افزایش می دهد و در واقع بازدید کننده وبسایت متقلب را مشاهده نکرده و صفحات آن را مرور نکرده است. البته کاربران می توانند با بررسی فاکتورهای دیگری نظیر time on site و یا میزان مرور تعداد صفحه توسط هر بازدید کننده به متقلب بودن یا نبودن وبسایت مربوطه اقدام کنند.