آیا می دانید برای حفاظت از حریم خصوصی در هنگام سرچ و جست و جو در دنیای مجازی چند راه پیش رو دارید ؟ به طور مثال برای معرفی چند راه ساده باید بگویم که پیش از ورود به محیط سرچر گوگل ؛ از حساب کاربری خودتان خارج شوید ؛ البته می توانید از مرورگر دیگری نیز برای این کار استفاده نمایید.از حالت Private ( حالت مرور امن ) مرورگرها نیز می توانید کمک بگیرید.سرچر Duck Duck Go نیز می تواند شما را در این امر یاری کند ! چرا که سرچر Duck Duck Go ؛ فعالیت‌های قبلی شما را هیچ گاه ذخیره نمی کند و به اصطلاح جست و جوی ایمن تری را دارد.شاید این راه های معرفی شده ؛ هیچ کدام به مذاق شما خوش نیامده باشد و شما هیچ کدام را پسند نکنید ؛ بنابراین امروز قصد دارم برای شما یاران مجله اینترنتی گویا آی تی ؛ راه حل ساده تری را معرفی کنم ! راه حل ساده من ؛ کمک گرفتن از یک افزونه کاملا کاربردی است.شما با کمک گرفتن از این افزونه ؛ در همان پنجره فعلی مرورگر فایرفاکستان و بدون خارج‌ شدن از حساب کاربری خود می توانید با آسودگی خاطر به‌ جستجوی ایمن در سرچر گوگل بپردازید.

جست و جو به صورت فردی ناشناس در گوگل ؛ به یاری افزونه Searchonymous !

افزونه ای که از ان در چند سطر بالاتر یاد کردم ؛ “  Searchonymous  ” نام دارد.فقط کافیست افزونه Searchonymous را دریافت کرده و اقدام به نصب آن کنید.گویا ؛ افزونه Searchonymous نیازی به شروع مجدد مرورگر فایرفاکس (بستن و بازکردن مجدد فایرفاکس) ندارد و البته شایان ذکر است که این افزونه نیازی به تنظیمات خاص و پیچیده ندارد.باید برایتان بگویم که افزونه Searchonymous در بکگراند محیط شما ( پس زمینه ) فعالیت خود را آغاز می کند و ادامه می دهد.یکی از نکات جالب افزونه Searchonymous این است که ؛ در حالی که که شما وارد اکانت های Gmail ؛ Google Drive ؛ YouTube و Picasa خود شده اید و در حال استفاده از حساب‌ کاربری خود هستید ؛ در هنگامی که پیج جدید باز می کنید و وارد سرچر گوگل می شوید ؛ به جای تصویر پروفایل و نام‌ کاربری خود با دکمه Sign in مواجه می شوید !!! که این موضوع دقیقا همان سرچ ایمن در سرچر گوگل را نشان می دهد.

توسعه دهند افزونه “ Searchonymous ” که MorbZ نلم دارد ؛ در تازه ترین بیانات خود اظهار داشته است که به کمک این افزونه ردی از جست و جو های شما باقی نمی ماند و از رد گیری شدن جست و جوهای شما هیچ خبری نیست ! و این عمل تنها با مسدود سازی کوکی‌ های خاص گوگل ( کوکی های مانند PREF-ID ) و یا به وسیله جست و جوهای تصادفی غیر واقعی که آن ها نیز رد گیری نمی شوند ؛ اتفاق می افتد. البته گفتنی است که باقی کوکی ها که صرفا تنظیمات مربوط به جستجوی شما را ذخیره می‌کنند مجاز می باشند.البته باید اذعان کنم که ؛ NSA این اجازه را دارد که از طریق IP شما یا هدر مرورگر اقدام به ردگیری شما کند ! اما در پایان بد نیست اشاره کنم که اگر روزی از کار با افزونه “ Searchonymous ” خسته و دل زده شدید و قصد غیرفعال کردن آن را داشتید باید به قسمت Tools > Add-ons رفته و با انتخاب افزونه مورد نظر ؛ آن را Disable ( غیرفعال ) نمایید.

جست و جو به صورت فردی ناشناس در گوگل ؛ به یاری افزونه Searchonymous !

» دریافت افزونه “ Searchonymous ” برای مرورگر فایرفاکس «

» منبع : cnet «