جوملاجوملا یک هسته مدیریت محتوا است که با امکانات بی نظیری که دارد ایجاد وب سایت های پویا را از امری ناممکن و سخت به پدیده ای سهل و آسان تبدیل نموده است. به کمک این سیستم مدیریت محتوا که بی شک میتوان وجود آن را پدیده ای در دنیای طراحان وب سایت های اینترنتی نامید شما لذت خلق نمودن صفحات وب دلخواه خود را خواهید چشید .

جوملا (به انگلیسی: Joomla‎) نام یک چهارچوب مدیریت محتوای آزاد و متن بازی است که مخصوص انتشار محتوای وب است.

جوملا به زبان پی‌اچ‌پی نوشته شده است و از پایگاه دادهٔ مای‌اس‌کیوال استفاده می‌کند.

قابلیت‌های جوملا! شامل امکان بارگذاری موقت در حافظه برای بهبود کارایی (caching)، ایجاد فهرست خودکار، ارسال خبر از طریق قالب RSS، ارائهٔ نسخه قابل چاپ، بخش‌های کوتاه خبری، تالار گفتگو، نظر سنجی، تقویم، جستجوی اینترنت و پشتیبانی از زبان‌های متعدد (از جمله فارسی) و بسیاری دیگر از امکانات است.

علاوه بر امکانات پایه، افزونه‌هایی (شامل کامپوننت، ماژول، پلاگین، قالب، بسته زبان) هستند که به امکانات جوملا می‌افزایند. بیش از ۱۰٬۰۰۰ افزونهٔ رایگان و تجاری در شاخهٔ رسمی افزونه‌های جوملا وجود دارد.

جشنواره ماه مبارک رمضان

1_tavajoh

* در صورت نیاز به آموزش – افزونه – قالب خاصی از قسمت نظرات پیگیری نمایید … *

پیشینه این سیستم به سال ۲۰۰۱ و نرم‌افزار مامبو برمی گردد که توسط گروه مایکرو در استرالیا ایجاد شد. مامبو خیلی سریع جهانی شد و با ارائه ایده های مختلف توسط مهندسان و گرافیست ها، قدرتمند و به تدریج فراگیر شد. در سال های بعد در اثر اختلافاتی که در تیم مامبو به وجود آمد، گروهی از افراد تیم دور هم جمع شدند و جوملا را جایگزین مامبو کردند. جوملا با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته شده است و از تکنولوژی برنامه نویسی شی گرا و پلت فرم های طراحی نرم‌افزار استفاده می کند. داده ها را در پایگاه داده های sql ذخیره می کند و شامل ویژگی هایی مانند جستجو، ذخیره سازی صفحه، نظر سنجی، آر اس اس خوان، نسخه قابل چاپ از صفحات، اخبار، وبلاگ و حمایت از زبان های بین‌المللی می شود.

اولین نسخهٔ جوملا! نسخهٔ ۱٫۰.۰ بود که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۵ عرضه شد. این نسخهٔ جوملا در واقع بسته‌بندی جدیدی از نسخهٔ ۴٫۵.۲٫۳ از نرم‌افزار مامبو بود که ایرادهای آن گرفته شده بود. در نقشه راه توسعه این پروژه تصمیم گرفته شده که نسخه ۱٫۵ این برنامه با زبان PHP نسخه ۵ از ابتدا نوشته شود.

جوملا! با اجازه‌نامهٔ جی‌پی‌ال منتشر می‌شود.

تاکنون پنج نسخه توسط جوملا ارائه شده است که شامل نسخه‌های ۱، ۱٫۵، ۱٫۶، ۱٫۷، ۲٫۵ و جدیداً ۳٫۳ می‌باشد. هم اکنون فقط دو نسخه توسط گروه جوملا پشتیبانی و به روز رسانی می‌گردد که شامل نسخه ۲٫۵ و ۳٫۳ است.

تیم های مختلفی در ایران برای گسترش جوملا زحمات فراوان و در خور تقدیری کشیده اند که در اینجا از آنها نام می بریم و جا دارد به شخصه از طرف خودم و جامعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات کشور عزیزمان ایران از این عزیزان تشکر نمایم.

جومینا
جوملا فارسی

جوملا فروم

1_316

توسعه‌دهنده(ها): تیم پروژهٔ جوملا
نسخه پایدار: ۲.۵.۲۰ / ۳۰ آوریل ۲۰۱۴؛ ۷۹ روز پیش
نسخه آزمایشی: ۳.۳ / ۳۰ آوریل ۲۰۱۴؛ ۷۹ روز پیش[۱]
وضعیت توسعه: فعال
زبان برنامه نویسی: پی‌اچ‌پی
سیستم‌عامل: چندسکویی
حجم: ۷٫۶ مگابایت (به صورت فشرده)
حجم: ۲۰.۹ مگابایت (به صورت عادی)
گونه: سامانه مدیریت محتوا، چهارچوب مدیریت محتوا
پروانه: جی‌پی‌ال
وب‌گاه: www.joomla.org

1_316

joomla-farsi-book

1_316

کتاب راهنمای جوملا 1.5 فارسی

در این کتاب که توسط نوید زراعتی (از اعضای تیم جوملا فارسی) نوشته شده است، ابتدا به بیان مقدمه ای درباره جوملا و سپس به آموزش نصب و پیکربندی جوملا فارسی، ایجاد و مدیریت محتوا، مدیریت جوملا، افزونه های (الحاقات) جوملا، ساخت قالب برای جوملا، نکات امنیتی و برخی نکات پیشرفته پرداخته شده است.

مشخصات کتاب:
مؤلف و ناشر: مهندس نوید زراعتی
چاپ اول: دیماه ۱۳۸۷
شابک: ۴-۲۹۱۷-۰۴-۹۶۴-۹۷۸

دانلود

1_321

کتاب راهنمای جوملا 2.5 فارسی

کتاب راهنمای جوملا ۲٫۵در این کتاب که توسط نوید زراعتی (از اعضای تیم جوملا فارسی) نوشته شده است، ابتدا به بیان مقدمه ای درباره جوملا و سپس به آموزش نصب و پیکربندی جوملا فارسی، ایجاد و مدیریت محتوا، مدیریت جوملا، افزونه های (افزونه ها) جوملا، ساخت قالب برای جوملا، نکات امنیتی و برخی نکات پیشرفته پرداخته شده است.

مشخصات کتاب:
نویسنده : مهندس نوید زراعتی
ویراستار: مهندس ابوالحسن فیروزمندان
تعداد صفحات: ۲۵۲ صفحه
سال انتشار: شهریور ۱۳۹۱

دانلود

1_321

کتاب آموزشی جوملا 2.5 - دایره المعارف جوملا

در این کتاب که توسط امیررضا تهرانی (مدیریت تیم طراحی وب جومینا) نوشته شده است، ابتدا به بیان مقدمه ای درباره جوملا و سپس به آموزش نصب و پیکربندی جوملا فارسی، ایجاد و مدیریت محتوا، مدیریت جوملا، افزونه های (افزونه ها) جوملا، ساخت قالب برای جوملا، نکات امنیتی و برخی نکات پیشرفته پرداخته شده است.

مشخصات کتاب:
نویسنده : مهندس امیررضا تهرانی
ویراستار:
تعداد صفحات: ۳۱۴ صفحه
سال انتشار: تیر ۱۳۹۱

دانلود

1_316

* جوملا نسخه ۲٫۵ *

دانلود دانلود بسته ی کامل جوملا ۲٫۵٫۲۲ با حجم ۷٫۵۸ مگابایت

دانلود دانلود بسته ی بروزرسانی از تمامی نسخه های جوملا ۲٫۵ به ۲٫۵٫۲۲ با حجم ۳٫۴۲ مگابایت

1_316

* جوملا نسخه ۳٫۳ *

دانلود دانلود بسته ی کامل جوملا نسخه ۳٫۳٫۱ با حجم ۹٫۳۲ مگابایت

دانلود دانلود بسته ی بروزرسانی از تمامی نسخه های جوملا ۳ به ۳٫۳٫۱ با حجم ۷٫۸۳ مگابایت

1_316

* فایل زبان فارسی جوملا *

دانلود دانلود بسته ی زبان فارسی جوملا ۲٫۵

بسته های زبان فارسی برای تمامی نسخه های جوملا ۲٫۵ از سایت جوملا جهانی

دانلود دانلود بسته زبان فارسی برای جوملا ۳٫۳

بسته های زبان فارسی برای تمامی نسخه های جوملا ۳ از سایت جوملا جهانی

لایفری ایران