ProtonMail سرویس ایمیل رمزنگاری شده انتها به انتها

افشاگری های ادوارد اسنودن باعث شد تا در دنیا سرویس های مختلفی به سمت امنیت بیشتر پیش بروند که این امر با مخالفت سازمان های مختلفی مانند NSA مواجه شد که برای مثال می توان به تعطیلی سرویس Lavabit که یک سرویس دهنده ایمیل رمز نگاری شده بود اشاره کرد.

در پاسخ به این اقدامات یک سری از توسعه دهندگان مرکز تحقیقات هسته ای اروپا (CERN) یک سرویس ایمیل جدید را ارایه کرده اند که ایمیل ها را در سیستم های کاربران رمز نگاری کرده و سپس عملیات ارسال به سرور ها را انجام می دهد. این سرویس توسط دانشمندان مراکز دانشگاهی MIT, Harvard و مرکز تحقیقات CERN طراحی شده است و به کاربران یک سرویس فوق محرمانه ارایه می دهد.

ProtonMail سرویس ایمیل رمزنگاری شده انتها به انتها

این سرویس ایمیل حتی دارای سیستم “Self Destruct” یا نابودی خود به خود نیز می باشد که شما را قادر می سازد تاایمیل های خود را در زمانی مشخص نابود کنید. از دیگر خصوصیات این سرویس میتوان به جدایی اطلاعات رمز نگاری شده و کلید رمز نگاری و همجنین قرارگیری سرور های آن در کشور سوییس اشاره نمود که آن را از شر دادگاه های آمریکا و “بقیه!!” در امان نگه می دارد و حتی در صورت ارایه حکم از دادگاه های سوییس نیز تمامی اطلاعات رمز نگاری شده می باشند و امکان بدست آوردن متن ایمیل ها وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر این سرویس به صورت بتا و رایگان ارایه شده و نرم افزار های اندروید و IOS آن نیز ارایه شده است. و در پایان اینکه به دلیل رمز شدن ایمیل ها از شر تبلیغات گوگل نیز در ایمیلتان در امان هستید.

نظر شما درباره این سرویس چیست؟ آیا در ایران فیلتر می شود؟!! اما تجربه من : “در دنیای سایبر هیچگاه به هیچ چیز اعتماد نکنید”

https://protonmail.ch