فایروال نرم افزاری Kerio Control 8.3.3

فایروال نرم افزاری Kerio Control 8.3.3

فایروال نرم افزاری Kerio Control 8.3.3

Kerio Control  چیست؟

امروزه اینترنت یکی از پر کاربردترین سرویس ها در سازمانها ، اداره جات ، شرکتها و … می باشد، در این حالت باید یک نظارت و مدیریت کلی نسبت به این موضوع داشته باشیم بدین صورت که آیا کارمندان و کاربران اینترنت در این سازمانها استفاده بهینه در جهت وظیفه محولشان انجام می دهند یا استفاده از نوع تفریحی از این سرویس می کنند و وظیفه محولشان را فراموش می کنند.

کریو کنترل با دارا بودن بهترین طراحی شبکه، سازمان یا شرکت و یا اداره شما را از هجوم تهدیدات فلج کننده حفاظت می کند. Kerio Control بصورت اتوماتیک لایه های امنیتی را پیدا می کند و مانع از این می شود که تهدیدات شبکه اعمال شوند تا زمانی که مدیر شبکه انعطاف پذیری های مورد نظرش را با استفاده از Ploicy Tools ها نسبت به کاربران اعمال کند، کنترل مدیرت پهنای باند، مونیتورینگ دقیق شبکه و اتصالات IPSec V.P.N برای دسکتاپ ها، دستگاههای موبایل و سایتهای مختلف. Kerio Control یک امنیت شبکه قوی و هوش پایدار با امنیت بهتر و بالاتر از همه یک مدیریت ساده را فرآهم می کند.

نرم افزار Kerio Control یک راه حل کامل برا ی تامین امنیت و مدیریت دسترسی به اینترنت برای تمامی شبکه ها به هر اندازه است. برای سازمانهای بزرگ طراحی شده است، در مقابل حملات بیرونی و ویروسها یک دفاع مستحکم و کم نظیر دارد، میتواند دسترسی به محتوای مطالب سایتهای اینترنتی را محدود و یا مانع شود. برقراری ارتباط V.P.N را با هر نقطه فراهم میکند.

نظارت و مدیریت اینترنت سازمانها و اداره جات باعث بالا رفتن راندمان کاری کاربران و نیز ایجاد امنیت در شبکه مورد استفاده در آن اداره و یا سازمان می باشد. این نوع نظارت و مدیریت هم بصورت نرم افزاری می تواند باشد و هم بصورت سخت افزاری که اصطلاحاْ به آنها فایروال Firewall های سخت افزاری و نرم افزاری گفته می شود. نرم افزارها و سخت افزارهای فایروالی متنوعی جهت نظارت و مدیریت اینترنت سازمانها و اداره جات وجود دارد که از آن جمله می توان به نرم افزارهای ISA Server و Kerio Control اشاره کرد و از سخت افزارها نیز می توان Cisco ASA را نام برد. به فایروالهای سخت افزاری UTM گفته میشود.

فایروال نرم افزاری Kerio Control 8.3.3

در این پست آخرین نسخه از Kerio Control Software Appliance به صورت Crack شده برایتان قرار داده شده است. آخرین نسخه Kerio Control که بر روی ویندوز قابل نصب میباشد در حال حاضر نسخه ۷٫۴٫۲ است و نسخه ۸ از این محصول فقط به صورت نسخه Software Appliance ارائه می شود که بدون نیاز به سیستم عامل می باشد. در واقع Kerio Control Software Appliance یک نسخه Customize شده از لینوکس است که نرم افزار Kerio Control بر روی آن نصب شده است.

کرک این نرم افزار توسط انجمن ru-board ارائه شده است و به صورت Pre-Cracked می باشد. یعنی شما نیازی نیست هیچ کاری انجام بدهید و فقط کافی است تا از فایلی که گذاشته شده است، برای نصب Kerio Control استفاده نمایید.

نرم افزار Kerio Control یک راه حل کامل برای تامین امنیت و مدیریت دسترسی به اینترنت برای تمامی شبکه ها به هر اندازه است. برای سازمانهای بزرگ طراحی شده است، در مقابل حملات بیرونی و ویروسها یک دفاع مستحکم و کم نظیر دارد، میتواند دسترسی به محتوای مطالب سایتهای اینترنتی را محدود و یا مانع شود. برقراری ارتباط V.P.N را با هر نقطه فراهم میکند.

قابلیتهای کلیدی نرم افزار Kerio Control:

– مدیریت کاربر
– قابلیت یکپارچه شدن با Active Directory
– اعتبار سنجی کاربران برای دسترسی به شبکه
– توانایی سریع به اشتراک گذاشتن اینترنت در شبکه از طریق Proxy و NAT
– افزایش کارایی اینترنت با استفاده از Web Caching
– قابلیت اختصاص IP به طور خودکار (DHCP)
– تسریع کننده درخواست ارسالی DNS
– پشتیبانی از منطقه DMZ
– امکان تعریف قواعد دسترسی به شبکه و اینترنت برای هر کاربر
– نظارت بر فعالیت کاربران در وب
– امنیت یکپارچه
– دارای دیواره آتش جهت کنترل دسترسی، جلو گیری از نفوذ و خرابکاری در شبکه
– دارای سیستم شناسایی و ممانعت از نفوذ (IPS)
– قابلیت استفاده از انواع ضد ویروس های قدرتمند برای ترافیک HTTP ,FTP ,SMTP ,POP3
– ساز و کار سر خود برای پالایش محتوای صفحات وب
– استفاده اختیاری از پالاینده های پیشرفته
– توانایی جلوگیری از ورود آگهی های تبلیغاتی اینترنتی
– بازرسی و کنترل کلیه پرتکلهای غیر استاندارد
– شبکه خصوصی مجازی
– پشتیبانی از V.P.N جهت برقراری ارتباط رمزگذاری شده
– قابلیت برقراری ارتباط سایت به سایت، کاربر به سایت
– مدیریت پهنای باند
– قابلیت سهمیه بندی پهنای باند برای برنامه های مختلف
– پشتیبانی از انواع ارتباطات اینترنتی (ماهواره، DSL ،ISDN، شماره گیری از طریق مودم و غیره)
– پشتیبانی از UPnP، فناوری ارتباط نرم افزارها بدون پیکره بندی خاص (مانند MSN Messanger)
– پشتیبانی از VoIP پروتکل ارسال صوت از طریق اینترنت
– ثبت وقایع مربوط به ترافیک اینترنت
– نمایش فعالیتها بصورت گراف
– مدیریت از راه دور با برخورداری از امنیت کامل
– امنیت در اینترنت
– دیواره آتش برای شبکه

اصلی ترین وظیفه یک دیواره آتش مستقر در محیط، نظارت بر ترافیک ورودی و خروجی شبکه بر مبنای سیاست امنیتی سازمان است. Kerio Control قادر است برای نظارت بر ترافیک اینترنت قواعد قابل درک و ساده ای را مبتنی بر رویه های امنیتی شبکه پیشنهاد دهد. دستیار نصب خودکار فراهم شده در نرم افزار میتواند خیلی به سرعت این کار را به انجام برساند.

سیستم ضد نفوذ (IPS):

سیستم ضد نفوذ Kerio Control می تواند بطور غیر محسوس تمامی ترافیک ورودی و خروجی شبکه را تحت نظارت قرار دهد و در کنار دیواره آتش سرویس دهنده های داخل شبکه را از هرگونه نفوذ و ارتباط غیر مجاز در امان دارد.

محافظت در مقابل ویروسها:

داشتن ضدویروس در محیط شبکه، خطر انتشار سریع ویروس را کاهش میدهد. Kerio Control به طور اختیاری یک پویشگر قوی، مختص ویروس را برا ی ترافیک ورودی و خروجی HTTP ,FTP ,SMTP ,POP3 فراهم نموده است.

پشتیبانی از VPN:

هنگامیکه لازم است بین دو شبکه و یا سرویس دهنده و ایستگاههای کاری، شبکه خصوصی مجازی برقرار گردد، Kerio Control اجازه میدهد با استفاده از پرتکلهای IPSec NAT و PPTP V.P.N این ارتباط ایمن به سادگی برقرار گردد.

پشتیبانی از VoIP:

برقراری ارتباط تلفنی از میان شبکه ای که تحت محافظت دیواره آتش قرار داشته باشد کار مشکلی است زیرا اساسا پرتکلهای VoIP مانند H.323 جهت گذر آسان از میان دیواره آتش طراحی نشده اند. Kerio Control اجازه میدهد، VoIP در کنار آن به اجرا در آید تا از رها ساختن عمومی زیر ساختهای VoIP در اینترنت بدون امنیت لازم بی نیاز شوید.

نظارت بر محتوای Web:

Kerio Control بطور سر خود دارای ویژگی اعمال محدودیت بر روی محتوای صفحات وب است که بر مبنای کلید واژه، دسترسی به یک سایت را میتواند مسدود نماید و بطور افزودنی Kerio Control با نرم افزار پالایشی Cobion Orang Filter تجهیز شده است. در این نرم افزار محتوای صفحات وب، به ۵۸ مقوله مختلف نظیر اخبار، بازی، خرید، ورزش، مسافرت و غیره تقسیم شده است و میتواند دسترسی کاربران مختلف، به مقوله های گوناگون را کنترل و یا مسدود نماید.

تذکر: لردلی این نرم افزار را به منظور استفاده از این محصول برای مصارف مدیریت شبکه منتشر میکند، به این امید که بتواند نقشی هر چند کوچک در هر چه امن تر بودن شبکه های کامپیوتری کشور بازی کند.

پی نوشت: این فایل ISO نسخه کرک شده هست و بعد از مدت trial نیز کار می کند، اما اگر تمایل دارید تا در Dashboard هم نوشته شود که نسخه رجیستر شده است، می توانید از توضیحات مربوط به فعالسازی لایسنس نرم افزار Kerio Control استفاده کنید.

اگر در خصوص اینکه چطور از Software Appliance استفاده کنید اطلاعی ندارید، می توانید به وب سایت رسمی Kerio بروید و از آنجا نحوه نصب و کار را یاد بگیرید اما اگه بخواهم توضیح مختصری برای دوستان بدهم:

فایل ISO را دانلود نمایید. اگر می خواهید بر روی یک کامپیوتر واقعی نصب کنید این فایل را بر روی CD رایت کنید و اگر می خواهید بر روی یه Virtual Machine نصب کنید آن را به عنوان CD برای ماشین مجازی انتخاب کنید. در مرحله بعد کامپیوتر واقعی یا مجازیتان را با استفاده از CD بوت کنید و وارد مراحل نصب بشوید.

تغییرات این نسخه با توجه به وب سایت رسمی Kerio:

+ Added 2-Step verification feature
+ Added possibility to change MAC address of Ethernet adapter
* Kerio Control Administration: IP Address Groups editor was simplified
* Kerio Control Administration: Overlapping Traffic Rules are now detected
+ Kerio Control Administration: It is now possible to select Bits per second or Bytes per second as speed units
* Guest network can use arbitrary DNS server
* Guest network can be selected as source in Content Filter rules and Bandwidth Management rules
* Added new email alerts for Traffic Rules, Content Filter, log message and several system events
+ Added Service Discovery forwarding
* Optimized Bandwidth parameters in order to reduce latency
* Config log now contains also names and original values
* VPN Client for OS X installer rewritten to PackageMaker
* VPN Client: Added possibility to name and to delete saved connection

دانلود

نحوه فعال سازی لایسنس نرم افزار Kerio Control:

بعد از این که Kerio Control را با استفاده از فایل ISO که در اختیارتان است نصب کردید، با استفاده از کنسول وب به آن وصل شوید تا وارد Activation Wizard شوید. در این ویزارد از پایین صفحه Activate In Unregistered Mode را انتخاب نمایید و سایر مراحل ویزارد را ادامه بدهید.

حالا باید در فایل winroute.cfg یک سری تغییرات بدهیم. کسانی که با سیستم عامل لینوکس آشنایی دارند می توانند از داخل خود لینوکس Kerio Control این کار را انجام بدهند اما در اینجا روشی را توضیح میدهیم که نیازمند دانش لینوکسی خاصی نیست.

با رمز عبوری که در ویزارد انتخاب کرده اید، به کنسول وب Kerio Control وارد بشوید. از سمت چپ به قسمت Status رفته و دکمه Shift را نگه دارید و بر روی سربرگ System Health کلیک کنید، با این کار دکمه Enable SSH به این صفحه اضافه میشود. این دکمه را بزنید تا SSH فعال شود. حالا با نرم افزار WinSCP با استفاده از پروتکل sftp یا scp و با نام کاربری root و کلمه عبوری که در ویزارد انتخاب کرده بودید به Kerio Control وصل بشوید و به مسیر زیر بروید:

/opt/kerio/winroute/

و بر روی فایل winroute.cfg دابل کلیک کنید تا داخل Editor نرم افزار WinSCP باز شود. همان اوایل فایل خطی به این صورت دارد:

<variable name=”TrialId”></variable>

به صورت زیر تغییرش بدهید:

<variable name=”TrialId”>40807-78449-76902</variable>

و در خط بعد یعنی:

<variable name=”UnregisteredTrial”>1</variable>

مقدار ۱ را به ۰ تغییر بدهید و فایل رو ذخیره کنید.

حالا به System Health برگردید و دستور Reboot را صادر کنید.

این هم ScreenShot فعال سازی لایسنس نرم افزار نسخه ۸٫۳٫۰

فایروال نرم افزاری Kerio Control 8.3.3

توجه: توصیه می کنم که از طریق System Health ترجیحاً SSH را هم غیر فعال کنید.

نکته: Kerio Control Software Appliance از نسخه ۳٫۲ کرنل لینوکس استفاده می کند.

1_316

کتاب الکترونیکی آموزش نرم افزار Kerio Control “زبان فارسی”

این مقاله آموزشی توسط مهندس وحید معصومی اصل و توسط شرکت برنامه نویسان نوین پندار تهیه شده است و یک آموزش کاربردی در مورد فایروال نرم افزاری Kerio Control می باشد. این مقاله کاربردی ترین منبع فارسی در این زمینه می باشد که می توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.

1_321

با توجه به درخواست رسمی شرکت برنامه نویسان نوین پندار لینک دانلود رایگان حذف گردید، علاقه مندان جهت تهیه کتاب از طریق وب سایت شرکت برنامه نویسان نوین پندار اقدام نمایند.

1_321

کتاب الکترونیکی آشنایی با نرم افزار Kerio WinRoute Firewall “زبان فارسی”

در این کتاب شما با نرم افزار فایروال وینروت کریو آشنا می شوید. با توجه با اینکه در اغلب شبکه های اداری و تجاری فایروال های سخت افزاری و هم چنین نرم افزارهای کنترل و سهمیه بندی پهنای باند و حجم مصرفی اینترنت، هزینه قابل توجهی را به دنبال دارد، مدیران شبکه می توانند با تعقیب مباحث آموزشی این مجموعه مقاله در هزینه ها صرفه جویی کنند و وابستگی خود و سازمان شان را کاهش دهند.

این مجموعه آموزشی شامل ۴ بخش زیر است:

بخش اول- مقدمه و معرفی برنامه فایروال وینروت کریو
بخش دوم- تعاریف فایروال و سرور فایروال
بخش سوم- امکانات و بخش های فایروال وینروت کریو
بخش چهارم- محدودیت اینترنت و سهمیه بندی مصرف اینترنت در شبکه ی محلی

دانلود

1_316

کتاب های الکترونیکی راهنمای نصب و تنظیمات و کاربری “زبان انگلیسی”

Kerio Control Guide Admin

Kerio Control Step By Step

Kerio Control V.P.N Client Windows