دانلود ماشین مجازی Mikrotik RouterOS 6.17

دانلود ماشین مجازی Mikrotik RouterOS 6.17

امروز قصد معرفی آخرین نسخه پایدار – Stable از نرم افزار MikroTik RouterOS به صورت ماشین مجازی (Virtual Machine) به همراه فایل کرک آن را داریم.

میکروتیک (به انگلیسی: ‌MikroTik ) نام شرکتی است که محصولات شبکه تولید می‌کند. مهمترین محصول این شرکت سیستم عامل میکروتیک است. سیستم‌عامل میکروتیک مسیریابی است که با استفاده از هسته لینوکس ساخته شده است، سیستم عامل میکروتیک هم قابلیت نصب بر روی رایانه‌های خانگی را دارد و همچنین به صورت بسته نرم‌افزاری-سخت‌افزاری ارائه شده است. سیستم عامل میکروتیک در سال ۱۹۹۵ توسط دو دانشجوی دانشگاه ام‌ای‌تی آمریکا به وسیله نگارش سیستم‌عامل لینوکس بنیان گذاشته شد. همزمان با شکل‌گیری استانداردهای ۱۱/۸۰۲ و توسعه سخت‌افزاری این سیستم‌عامل قابلیت بیسیم نیز به آن افزوده شد.

این دستگاه جزو مسیریاب‌های قوی ارائه شده و همرده مسیریاب‌های شرکت سیسکو می‌باشد و دارای قابلیت‌های منحصر به فرد می‌باشد. از قابلیت‌های میکروتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسیریابی (به انگلیسی: routing)
دیوار آتش (به انگلیسی: firewall)
بی سیم به (به انگلیسی: wireless)
پروتکل پیکربندی پویای میزبان (به انگلیسی: Dhcp server)
برگردان نشانی شبکه و میزبان نماینده (به انگلیسی: nat and proxy server)
پشتیبانی از آی‌پی نسخه ۶ (به انگلیسی: IPv6 support)
مدیریت کاربر (به انگلیسی: user managment)
تعادل‌رسانی بارگذاری (به انگلیسی: load balancing)

شما می توانید نرم افزار MikroTik RouterOS را از وبسایت رسمی شرکت MikroTik دریافت نمایید.

دانلود ماشین مجازی Mikrotik RouterOS 6.17

برای استفاده از این ماشین مجازی (VM) ابتدا فایل ها را از حالت فشرده خارج نمایید و سپس فایل OVF Template مربوط به VM را به نرم افزار مجازی ساز معرفی – Import کنید.

برای این که مشکل MAC Address پیش نیاید پیشنهاد می شود در تنظیمات – Setting کارت شبکه MAC Address را به صورت Manual وارد نمایید. (۰۰:۰c:29:99:b4:29)

دانلود ماشین مجازی Mikrotik RouterOS 6.17

در صورتیکه پس از اجرای VM، از شما پرسیده شد که این ماشین رو کپی – Copy کرده اید یا انتقال – Move داده اید، که در پاسخ بگویید که کپی – Copy شده است.

ماشین مجازی بدون کارت شبکه در اختیارتان قرار گرفته است تا دچار مشکلات مربوط به آدرس MAC کارت شبکه نشوید. بنابراین بعد از این که فایل را دریافت کردید و به مجازی سازتان گفتید که آن را باز کند، به قسمت Settings مربوط به VM رفته و به تعداد مورد نیاز برای ماشین مجازی کارت شبکه ایجاد کنید و سپس VM را اجرا – Start کنید.

در این ماشین مجازی پکیج های Wireless و GPS و … که برای یک ماشین مجازی لازم نیستند نصب نشده است و اگر کسی به این Packageها نیاز خاصی دارد، می تواند آنها را به راحتی نصب نماید.

تغییرات نسخه ۶٫۲۴ به نقل از وب سایت رسمی شرکت MikroTik :

:Version 6.24

 ntp – fixed vulnerabilities
web proxy – fix problem when dscp was not set when ipv6 was enabled
fixed problem where some of ethernet cards do not work on x86
improved CCR ethernet driver – less dropped packets
improved queue tree parent=global performance – especially on SMP systems and CCRs
eoip/eoipv6/gre/gre6/ipip/ipipv6/6to4 tunnels have improved per core balancing on CCRs
fixed tx for 6to4 tunnels with unspecified dst address
fixed vrrp – could sometimes not work properly because of advertising bad set of ip addresses

توجه داشته باشید که با توجه به این که در این VM از کرک استفاده نشده است، به راحتی می توانید در زمان ارائه نسخه های جدید، نرم افزار را بروزرسانی – Upgrade نمایید.

توجه داشته باشید که شرکت میکروتیک لایسنس – License را بر اساس هارد دیسک میسازد و هرگونه تغییرات در هارد دیسک باعث میشود تا License شما از بین برود، لذا در هنگام تغییر مشخصات VM این موضوع را مد نظر قرار بدهید.

توجه داشته باشید که نسخه سخت افزار ماشین مجازی بر روی ۷ تنظیم شده است تا بر روی گستره وسیعی از مجازی سازهای شرکت VMware قابلیت اجرا داشته باشد. اگر مجازی ساز شما از نسخه های جدیدتر سخت افزار VMware پشتیبانی می کند و تمایل دارید می توانید به راحتی سخت افزار VM را Upgrade کنید.

نکته: همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، License موجود در کرک سطح ۶ – Level 6 به همراه Extra Channels می باشد.

نکته: از نسخه ۶٫۱۳ به بعد اسم فایل Backup به صورت خودکار تولید نمیشود و می توانید نام دلخواه خودتان را وارد کنید و فایل Backup با Password که خودتان انتخاب می کنید رمز میشود. توجه کنید که اگه بخواهید فایل Backup را به یک نسخه قبلی از RouterOS منتقل کنید، تنها خالی گذاشتن فیلد Password کافی نیست بلکه باید تیک گزینه Don’t Encrypt را بزنید تا فایل با فرمت قدیمی که از رمزگذاری پشتیبانی نمی کرد ساخته شود. اگر به فرمت قبلی نام عادت کرده اید یادآوری می کنم که قبلاً نام به این شکل ساخته می شد:

system identity>-ddmmyyyy-HHMM>

نکته: اگر به دلیلی قادر نیستید تا نسخه میکروتیک مورد نظرتان را از وب سایت شرکت MikroTik دانلود کنید، استفاده از آرشیو بی نظیر شرکت های Shelby Broadband یا Citraweb Nusa Infomedia را که به شما پیشنهاد می کنیم.

*نکته مهم*: اگر مایل هستید تا چند نسخه از این VM را به طور همزمان اجرا کنید با توجه به اینکه مک آدرس – MAC Address کارت شبکه های این VMها با همدیگر یکسان خواهد بود. در بالا گفته شد وقتی که مجازی سازهای شرکت VMware از شما سوال می پرسد که VM را Copy یا Move کرده اید در پاسخ بگویید که کپی کرده اید تا مجازی ساز آدرس MAC کارت های شبکه را تعوض کند.

اما RouterOS بعد از این که مجازی ساز آدرس MAC را تغییر داد با همان آدرس MAC قبلی کار می کند تا اینکه به آن بگویید تا آدرس MAC را بروزرسانی کند. برای این کار از طریق کنسول از دستور زیر استفاده کنید:

interface ethernet reset-mac-address/

اگر هم می خواهید از نرم افزار WinBox استفاده کنید، به سراغ Interface مورد نظر رفته و سپس به سربرگ Ethernet و بر روی ether1 کلیک راست کنید و گزینه Reset MAC Address را انتخاب کنید.

نکته: کرک این برنامه به صورت یک فایل ISO است که با آن می توانید کامپیوتر را بوت نمایید. بعد از این بالا آمدن، Install HunterTik AND/OR Mikrotik License Patch را انتخاب کنید. در صفحه بعد Debian Over MK را از حالت انتخاب شده خارج می کنید و فقط Emulate BIOS Patch انتخاب شده باشد. سپس License Agreement را قبول می کنید و  در صفحه بعد اجازه می دهید تا هر دو گزینه Intall BIOS Patch و Write License Key To MBR در حالت انتخاب شده باشد و بر روی دکمه OK کلیک می کنید.

دانلود

دانلود PDF

MikroTik RouterOS: http://www.mikrotik.com/download
Mikrotik Document: http://www.mikrotik.com/documentation
Crack: http://www.solidfiles.com/d/a42d845288/HunterTik-v2.3.1.1.7z
Password: www.lordly.ir
Shelby Broadband’s MikroTik RouterOS Archive: http://files.shelbybb.com/mikrotik
Citraweb Nusa Infomedia’s MikroTik RouterOS Archive: http://www.routeros.co.id
Mikrotik Training + Tutorials Video + PDF + Slide and Cacti Tutorials Video FREE: http://gregsowell.com

امیدوارم این پست برای کاربران محترم وب سایت لردلی مفید باشد…