حجم۱.۴۴ مگابایت, بوت۳ثانیه ,خاموش۱ ثانیه

نه اشتباه نکنید این فهرست یک ارزو نیست این مشخصات یک سیستم عامل به نام KolibriOS است یک سیستم عامل که تنها حدود۱ مگابایت حجم دارد !

مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و بدون نیاز به نصب ان است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک  یا سی دی کپی کرده و سپس سیستم را ریستارت و از روی فلاپی یا سی دی بوت کنید تا وارد KolibriOS شوید ..

بازی های مختلف و پرطرفدار ، برنامه های اتصال به اینترنت و مسنجر ، ماشین حساب – برنامه های تست سخت افزار – برنامه‌های پخش فیلم و موزیک ،  برنامه نمایش تصاویر GIF متحرک ، که ویندوز۷ هم قادر به اجرای آنها نیست : )) !  برنامه های مدیریت فایل ، ویرایشگرهای متنی و ده‌ها برنامه جالب دیگر … از ابزارهای این سیستم عامل هستند .

 

شاید علاوه بر تست این سیستم عامل هیجان انگیز ، یکی از استفاده‌های خوب KolibriOS میتواند برای زمانی باشد که مثلا ویندوز رایانه‌تان به مشکل برخورد کرده و به اصطلاح بالا نمی‌آید ، با استفاده از KolibriOS میتوان به فایلهای هارد دیسک دسترسی پیدا کرد و مثلا از اطلاعاتی که در درایو ویندوز قرار دارند نسخه پشتیبان تهیه کرد و سپس اقدام به نصب ویندوز کرد

در سایت KolibriOS دو نسخه برای دریافت قرار داده شده – یک نسخه ۲ مگابایتی مخصوص فلاپی دیسک و یک نسخه ۳ مگابایتی برای رایت بر روی سی دی که نسخه ۳مگابایتی هم هنوز باورنکردنی و کوچک است !

 

 

از لینک زیر میتونید هر دو ورژن را از سایت سازنده ان دانلود کنید

http://www.kolibrios.org/ دو تا فایل وجود داره.یکی برای کپی روی فلش و فلاپی و …
و دیگری فایلی با فرمت ایزو برای رایت روی سی دی

مثلا فایل با فرمت ایزو رو دانلود کردید.
با نرم افزاری مثل nero , Alcohol 120% یا PowerISO اون رو روی سی دی رایت کنید.حالا سیستمتون رو ری استارت کنید و با زدن کلید Delete وارد تنظیمات بایوس بشید.باید بوت سیستم رو روی سی دی بزارید.
حالا سی دی رو قرار بدید و …
از لینک زیر هم که خودم اپلود کردم برای رایت روی سی دی  هستش

;JPG;PNG;ZIP;RAR;LNK;ASX;WAX;M3U;M3U8;PLS;KPL;LNK;CUE;WVX;WMX

دانلوده KolibriOS ازDropbox  

 

 

دانلود KolibriOS از parsaspace

دانلوده KolibriOS ازrapidshare

پسورد پوشه زیپ:www.lordhack.com