در ایران بالای ۳۰ میلون نفر از سیم کارتهای همراه اول بصورت دائمی یا اعتباری استفاده میکنند.

 

در این پست شما را با سه ترفند و اموزش که مورد نیاز همه دارندگان همراه اول است اشنا خواهم کرد

دریافت قبض تلفن همراه از طریق پیام کوتاه 
مشترکین تلفن همراه اول می‌‏توانند با ارسال یک پیام کوتاه (SMS) از قبض دوره وکارکرد میان دوره تلفن همراه خود به تفکیک موارد کارکرد تلفن شهری، بین شهری، پیام‌کوتاه و سایر هزینه‌‏ها مطلع شوند

معرفی برخی از  معمترین پیام‌های صفحه نمایشگر
در این اموزش شما با اروهایی عمومی که در اگثر گوشیس نمایان میشه اشنا میشوید

مشاهده صورت حساب خود و حتی دیگران از طریق اینترنت
شما در این ترفند خیلی راحت و از طریق اینترنت میتونید صورت حساب همراه خود و حتی فامیل یا دوستان خود را ببینید

 

اموزش کامل در ادامه همین مطلب…..

 راهنمای دریافت قبض تلفن همراه از طریق پیام کوتاه

 

مشترکین تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار از این پس می‌‏توانند با ارسال یک پیام کوتاه (SMS) به شماره ۹۹۰۰۰۹ ، از قبض دوره وکارکرد میان دوره تلفن همراه خود به تفکیک موارد کارکرد تلفن شهری، بین شهری، پیام‌کوتاه و سایر هزینه‌‏ها مطلع شوند. مشترکین تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار می‌‏توانند درخواست خود را طبق فرمت های ذیل به سیستم BillingSMS ارسال نمایند و چند لحظه بعد، خدمات مورد نظربرای شما ارسال خواهد شد.
 
خدمات
ساختار پیام کوتاه ارسالی به ۹۰۰۰۹
دریافت قبض پایان دوره
یک رقم شماره دوره صورتحسابگیری * دو رقم شماره سال ۸۸*۱) )
دریافت مبلغ کارکرد میاندوره
m
دریافت مبلغ کارکرد از تاریخ تا تاریخ
تاریخ پایان (۶ رقمی) * تاریخ شروع(۶ رقمی) (۸۷۱۲۱۰*۸۷۱۲۱۳)
دریافت راهنمای سیستم
H   یا h یا help
دریافت لیست دوره های صورتحسابگیری
D یا d
دریافت خلاصه قبض آخرین دوره
S  یا s
ثبت نام جهت دریافت قبض پایان دوره پیش از چاپ و توزیع قبوض
R
توضیحات :
– اطلاعات قبض میان دوره به کارکرد یک بازه زمانی بین دو دوره صورتحسابگیری گفته می شود.
– به جای کاراکتر * می توانید از ‚ یا . یا / یا _ یا و یا
spaceاستفاده نمائید.
– در صورت درخواست قبض آخرین دوره و یا خلاصه قبض، شناسه قبض و پرداخت نیز به منظور استفاده از خدمات پرداخت های
غیر حضوری بانک ها برای متقاضی ارسال خواهد شد.
    قبض پایان دوره از دوره 1 سال ۸۷ پیش از توزیع قبوض پستی برای مشترکین به ترتیب زون، ارسال می گردد

  • پیام‌های صفحه نمایشگر

    پیام‌های صفحه نمایشگر، متناسب با نوع و مدل گوشی، متفاوت است که مفاهیم آن نیز مخصوص همان گوشی تلفن می‌باشد.
    مفاهیم این پیام‌ها که روی صفحه نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه به نمایش درمی‌آید، در دفترچه راهنمای هر گوشی به طور مشروح توضیح داده شده است.

    برخی از پیام‌های صفحه نمایشگر عبارتند از:

    ۱- خط تلفن همراه توسط مخابرات قطع شده است. No Service
    ۲- خط توسط شرکت مخابرات مسدود شده است. Emergency Calls Only
    ۳- خط توسط شرکت مخابرات مسدود است یا سیم کارت به صورت غلط در گوشی نصب شده است. Sim Missing
    ۴- سیم کارت را داخل گوشی قرار دهید. Insert Simcard
    ۵- برقراری ارتباط مقدور نمی‌باشد. No Connection
    ۶- سیم کارت سوخته است Card Rejected
    ۷- سیم کارت مربوط به این دستگاه نیست. Sim Error
    ۸- رمز PIN وارد شود. Insert Pin Code
    ۹- عدم وجود سیگنال مناسب آنتن در آن منطقه. No Network
    ۱۰-مسدود شدن PIN code Enter Puk

    در مورد پیام ۸، در صورت، سه بار اشتباه وارد کردن رمز PIN، درخواست رمز PIN می‌شود که پس از هفت بار وارد کردن رمز اشتباه، سیم کارت می‌سوزد. شایان ذکر است PUK 1 مربوط به PIN 1 و PUK 2 مربوط به PIN 2 می‌باشد.

    • PIN 1: به جهت افزایش امنیت سیم کارت پس از فعال نمودن آن در منوی مربوطه ("Security" یا "امنیت و ایمنی" و …)، در هنگام روشن نمودن دستگاه، این عدد رمز درخواست خواهد شد.
    • PIN 2: در مواردی چون سرویس "FDN"، مورد استفاده واقع خواهد شد.
  • پیام‌های شنیداری

    در مواقعی که مشترک علی‌رغم شماره‌گیری صحیح، به دلایلی موفق به برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر نمی‌شود، پیام‌هایی به شرح ذیل ارسال می‌گردد:
    الف- برقراری ارتباط با مشترک مورد نظر، مقدور نمی‌باشد (این پیام در مواقعی ارسال می‌شود که تلفن همراه به علت بدهی یا دلایل فنی قطع باشد).
    ب- دستگاه مشترک مورد نظر خاموش می‌باشد (زمانی که مشترک، تلفن همراه خود را خاموش نموده یا سیم کارت سوخته باشد).
    ج- در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نمی‌باشد، لطفاً بعداً شماره‌گیری نمایید (این پیام حاکی از آن است که مشترک در مکانی، خارج از پوشش شبکه تلفن همراه، قرار دارد که اصطلاحاً این نقاط را نقاط کور می‌نامند یا ترافیک شبکه مانع برقراری ارتباط با مشترک می‌باشد).
    د- شماره مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد (این پیام برای موقعیتی است که شماره مورد نظر تخلیه شده، یا هنوز دایر نشده است و یا عمیات DIVERT اشتباه صورت گرفته است). شایان توجه است، این پیام زمانی که عملیات شماره‌گیری اشتباهاً صورت پذیرد نیز، شنیده خواهد شد (تعداد ارقام، کمتر یا بیشتر شماره‌گیری شده باشد). به عنوان مثال ******-۰۹۱۲

مشاهده صورت حساب خود و حتی دیگران از طریق اینترنت

برای اینکار وارد لینک شوید

http://217.218.110.147/billing/

و کد پستی و شماره مورد نظر را وارد کنید تا قبض هماره برای شما ظاهر شود

توجه برای دیدن کد پستی میتونید از لینک زیر استفاده کنید

http://eservice.iran.ir/web/guest/post

موفق باشید