بدون شک کاربران بسیار زیادی الخصوص در خود ایران از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنند و روز به روز هم به طرفدارن ان اضافه میشود.
مدتی دنبال یه نرم افزار جانبی برای فایرفاکس بودم که با استفاده از اون بشه از همه قسمتهای فایرفاکس  مانند تمها، بوکمارک، افزونه و..، نسخه پشتیبان تهیه کنه اگر چه افزونه خاصی برای این کار ساخته شده است اما این چنین افزونهایی داردی محدودیت هستند و مشکل با ورژنهای مختلف فایر فاکس را دارند.

Mozbackup برنامه ای برای پشتیبان گیری از فایر فاکس است شما با استفاده از MozBackup قادرید تا از اکستنشنها – ایمیلها – History – contacts – و حتی cache فایرفاکس خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و در صورت نیاز به راحتی همه آنها را بازگردانید 

 

 

 البته این اکستنشن تنها مخصوص فایرفاکس نمی باشد و قادر است تا از اطلاعات محصولات شرکت موزیلا همانند :Mozilla, Firefox, Thunderbird, Netscape نسخه پشتیبان (Backup) تهیه کرده و در صورت نیاز آنها را بازیابی (Restore) نماید .

کار با این نرم افزار بسیار آسان است تنها کافیست آن را دانلود و نصب کرد و پس از نصب محل ذخیره فایل Backup و برنامه ای که می خواهید از آن پشتیبان گیری کنید را انتخاب کنید بقیه کار ها را به Mozbackup بسپارید

توجه:برای فارسی کردن برنامه کافیه بعد از نصب ان فایل داخل پوشهpersian را به محل نصب ان کپی کنید

لینک دانلود این نرم‌افزار به شرح زیر است: 

دانلوده MozBackup بصورت مستقیم از سرور Dropbox

دانلودMozBackupاز سرورrapidshare

دانلود MozBackup از سرورturboshare

دانلودMozBackupاز سرورxlpar