سرویس Google’s URL Shortner پیش از این بوسیله API و دیگر سرویس های گوگل مثل FeedBurner قابل استفاده بود و اینترفیسی برای استفاده کاربران نداشت.

امروز گوگل در وبلاگ خود خبر داد که این سرویس دارای وب سایت شده است .هم اکنون شما می توانید از آدرس Goo.gl هر آدرسی که مایل باشید را کوتاه کنید .همچنین می توانید آمار کلیک هایی که بر لینک کوتاه شما شده است ،ارجاعات لینک و مشخصات افراد بازدید کننده را  را با استفاده از سرویس info که با اضافه کردن .info به انتهای لینک قابل استفاده است ، مشاهده نمایید.

مثلا : http://goo.gl/6GSo

اگر شما در اکانت جیمیل خودتان وارد شده باشید ، گوگل لیست URL های کوتاه شما را ذخیره خواهد کرد و این آدرس ها همیشه منحصر به فرد شماست .

سرویس های مشابه بسیاری با امکانات خوب برای کوتاه کردن آدرس های اینترنتی موجود هستند و سؤالی که اینجا وجود دارد این است که چرا گوگل یک کار تکراری را شروع کرد؟ پاسخ گوگل این است که” ما در  goo.gl تمرکز زیادی بر روی کیفیت داریم ، با goo.gl شما در هر زمانی قادر خواهید بود به سرعت لینکهای خود را کوتاه کنید و مطمئن باشید که همیشه با سرعت خوب کار خواهد کرد و نکته مهم این که وقتی روی لینکهای goo.gl کلیک می کنید اطمینان داشته باشید که شما از سایت های مخرب ،بدافزار ها ، حملات فیشینگ و هرزنامه ها در امان خواهید بود ”