مهارت تایپ سریع و درست از هنرهاییست که هر کاربر و علاقمند به رایانه آرزوی داشتن آن را دارد . این مهارت تنها در صورت داشتن دو فاکتور مهم تمرین بسیار و گذشت زمان قابل دستیابی است .

 

چنانچه مایل به پیشرفت در این زمینه و رسیدن به حد تایپیست های حرفه ای باشید، تنها چیزی که علاوه بر آموزش نیازمند آن هستید تمرین زیاد است. اگر روزی سرعت تایپ شما به ۱۰۰ کلید در دقیقه رسید، شما یک حروف چین (تایپیست) نیمه حرفه ای و چنانچه به ۱۸۰ حرف در دقیقه برسید یک حروف چین کاملا حرفه ای و واجد شرایط دریافت مدرک بین المللی تایپ از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور به شمار می آیید.

اما تا به حال شده بخواهید سرعت تایپ خود را اندازه بگیرید ؟ فکر می‌کنید چقدر بتوانید سریع و با کمترین اشتباه تایپ کنید ؟

 

در این سایت می توانید سرعت تایپ خود را بسنجید . کافی ست واژه های داده شده را تایپ کنید.  کلمات نمایش داده شده گزیده ای از پرکاربردترین واژگان زبان پارسی هستند. با هر بار تلاش شما برای ثبت رکورد جدید؛سرعت تایپ شما بهبود می یابد .

میخوام در ادامه همین مطلب یک سایت جدید معرفی کنم که زبان فارسی را هم ساپورت میکنه

» راستی سرعت تایپ شما چقدر است ؟

سایت fast-fingers.com یک ابزار آنلاین جالب برای اندازه گیری سرعت تایپ در اختیارتان قرار می‌دهد .

 

برای ورود به بخش فارسی و انجام تست سرعت تایپ‌تان اینجا را کلیک کنید .

شما ۶۰ ثانیه فرصت دارید تا لغات نمایش داده شده را در کادر مربوط تایپ کنید ، هر چه که تعداد کلمات بیشتری را طی ۱ دقیقه و به صورت صحیح وارد کرده باشید ، امتیاز بیشتری خواهید گرفت .

در پایان  ضمن نمایش امتیاز کسب شده ، امتیاز شما با سایر شرکت‌کنندگان به مقایسه گذاشته خواهد شد و می‌توانید رتبه خود را نسبت به سایررقبا مشاهده کنید