اگر ناگهان دیدید نرم‌افزار AVG Anti-Virus روی سیستم‌تان نصب شده است و دارد به شما هشدار می‌دهد که تا پول نرم‌افزار را ندهید نمی‌توانید از سیستم استفاده کنید، به خاطر بیاورید که این یک گروگانگیری است و آن هم نرم‌افزار AVG نیست، یک بدافزار است.
این نوع بدافزارها اجازه نمی‌دهند هیچ چیزی روی سیستم‌تان اجرا شود و به این ترتیب، عملا نمی‌توان ضدویروس دیگری روی سیستم نصب کرد. گاهی این نرم‌افزارها پا را فراتر می‌گذارند و حتی نمی‌توان نرم‌افزارهای قابل حمل را از روی فلش دیسک اجرا کرد. وقتی برنامه‌ای را اجرا می‌کنید، احتمالا با پیغام زیر روبه‌رو خواهید شد:
Application cannot be executed,.The file is infected, please activate your antivirus software.

در این جور موقع، یک روش ساده است که گاهی اوقات کار می‌کند و آن هم این است: پیغام خطا را جابه‌جا کرده و برنامه را اجرا کنید. به نظر می‌رسد ویروس‌نویس‌هایی که این پیغام را می‌دهند، فقط یک بار برنامه هشدار را اجرا می‌کنندو اگر این پیغام را نبندید، می‌توانید سریع آنتی‌ویروس خود را اجرا کرده و این بدافزار را از روی سیستم خود حذف کنید. اگر این اتفاق نیفتاد، بدون این‌که برنامه آنتی ویروس را دوباره اجرا کنید، نام فایل اجرایی آن را به Explorer.exe تغییر دهید. از آنجایی که این پروسس یک پروسس کلیدی برای ویندوز محسوب می‌شود، اغلب بدافزارها نمی‌توانند با خراب کردن و بستن آن کار خود را ادامه دهند، از این رو گمان می‌کنند که فایل شما نیز یکی دیگر از نمونه‌های Explorer.exe است و بدین ترتیب می‌توان آنتی ویروس را اجرا کرد تا این بدافزار را پاک کرد.