بیشتر کاربران ایرانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز استفاده می‌کنند، و این سیستم‌عامل‌ها گاه گزارشات خطاهای عجیب و غریبی به کاربر نمایش می‌دهد و ممکن است کاربران با معنی و مفهوم آن آشنا نباشند؛ در حالی که ممکن است با دانستن مفهوم یک خطا بتوان آن را به راحتی هرچه تمام‌تر اصلاح کرد

 

سوال: خطاهای عجیبی که در ویندوز با آنها مواجه شده‌اید چیست!؟

امروز قصد ما ترجمه کردن این خطاهاست. و لیست ما شامل ۶ ابزار برای یافتن معنای این خطاها است. شما به کمک این ابزار می توانید راه حل مناسبی برای حل کردن خطاهای رایانه ی خود بیابید. پس با ما همراه باشید….

 

شما در ادامه همین پست با این ۶ابزار اشنا خواهید شد

توجه:مانند متون دیگر داخل ویندوز نمی‌توان متن Error‌ها راتوسط ماوس انتخاب و سپس کپی کرد. در این ترفند قصد داریم راهی بسیار ساده اما کاربردی برای Copy و Paste کردن متن Error ها در محیط ویندوز به شما معرفی کنیم.

 

کافی است پس از مشاهده پیغام Error کلیدهای ترکیبی Ctrl + C را همزمان فشار دهید. (دقت کنید پنجره Error در حالت انتخاب باشد.)سپس Notepad را باز کرده و دکمه های Ctrl + V (یا راست کلید > Paste) را بزنید. این کار را در هر محیط ادیتور دیگری نیز می‌توانید انجام دهید.خواهید دید که تیتر Error ، پیغام آن و نهایتأ دکمه‌های موجود در پنجره پیغام با یک خط چین از همه جدا شده و به صورت فایل متنی قرار گرفته‌اند

 

 

۱- مرجع خطاهای سایت About.com

 

 

این سرویس بوسیله سایت About.com راه اندازی شده است و به شما امکان مشاهده و جستجوی خطاهای رایج کامپیوتر را می دهد. پس اگر با مشکلی مواجه شدید می توانید با مراجعه به این وب سایت شانستان را برای یافتن راه حل بیابید:

۲- مرجع خطاهای ویندوز در سایت BrianDunning.com

این سایت توضیح بسیاری از خطاهای رایج ویندوز را برای کاربران گردآورده کرده است. همچنین این سایت (BrianDunning.com) مرجعی برای خطاهای Mysql نیز هست که مطمئناً برای بسیاری مفید خواهد بود.

۳- نرم افزار WELT یا Windows Error Lookup Tool

 

یکی دیگر از ابزار مفید برای یافتن خطاها، برنامه ی WELT می باشد که از کاربر، کد خطا را گرفته و توضیحات آن را باز می گرداند. همچنین این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا خطاها را بعنوان یک نوشته ذخیره کنند تا در آینده نیز بتوانند از این اطلاعات استفاده نمایند.

۴- سایت ErrorKey

این سایت یکی از کاملترین مراجع خطاهای کامپیوتری را دارا بوده و در عین حال ظاهری بسیار ساده ای دارد. شما قادرید براحتی با وارد کردن خطای خود در صفحه ی اصلی آن، توضیحات خطا را مشاهده کنید.

۵- سایت ErrorGoblin

 

این سایت نیز مانند سایت Error Key بوده با این تفاوت که خطاهای سیستم عامل مک (Mac) را نیز شامل می شود. همچنین، این وب سایت دارای اپلیکیشنی برای آیفون است تا دسترسی کاربران آیفون را به این سایت آسانتر نماید.

اخری:Error Goblin نام سرویسی است که به دو صورت آنلاین و آفلاین کار نمایش معانی خطاهای مختلف ویندوز را انجام می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی هرچه تمام‌تر از صفحه اصلی این سرویس استفاده کنید و گزارش خطای ویندوز را در کادر مخصوص بنویسید و بر روی جستجو کلیک کنید تا معنی آن خطا در زیر این کادر نمایش داده شود. اما اگر دسترسی محدودی به اینترنت دارید می‌توانید برنامه آن را از اینجا دانلود نموده و بصورت آفلاین از آن استفاده کنید.