ساعاتی پیش، موزیلا به عنوان توسعه دهنده مرورگر صفحات وب فایرفاکس، برنامه زمانی و همچنین اهداف انتشار نسخه آزمایشی فایرفاکس ۸ را اعلام کرد.

به گفته موزیلا، فایرفاکس ۸ با چند هدف عمده منتشر خواهد شد که از جمله آنها می توان به گزینه های جدید جستجو، مدیریت بهتر زبانه ها (Tab) و همچنین مدیریت بهتر افزونه ها، اشاره داشت.

نسخه آزمایشی فایرفاکس ۸ جهت دانلود علاقه مندان از هم اکنون آماده است و امکان اجرای آن بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و Mac وجود دارد

در جدیدیترین نسخه آزمایشی فایرفاکس ۸، کاربران می توانند به جستجو در توییتر بپردازند. همچنین دستورات hashtags# و usernames@ کار شما برای جستجو را آسانتر خواهند کرد.

همچنین می توانید کنترل بیشتری بر روی زبانه های فایرفاکس داشته باشید، بطور مثال نحوه بارگزاری زبانه ها توسط شما کنترل می شود. نتیجه اضافه شدن این بخش به فایرفاکس، افزایش سرعت آن در زمانی است که تعداد زیادی زبانه باز باشد.

 یکی دیگر از امکانات این نسخه، کنترل پیشرفته افزونه ها است که از طریق پیام هایی، فایرفاکس آخرین وضعیت افزونه ها را به کاربر اطلاع می دهد. بطور مثال هنگامی که فایرفاکس شروع به اجرا می کند، اگر سایتی به صورت ناخواسته افزونه ای را نصب کرده باشد، فایرفاکس تا شما اجازه ندهید، آنرا فعال نمی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبلاگ موزیلا مراجعه نمایید و جهت دانلود به سایت موزیلا مراجعه نمایید.