مطمئنا تا به حال به دنبال روشی برای ردیابی یک آدرس آی.پی بوده اید . به عنوان مثال در حال چت کردن با فردی هستید و میخواهید موقعیت او را تشخیص دهید و یا مطلع شوید که سرورهای یک وبسایت در کجا قرار دارند .

 

در آن واحد دو نفر در اینترنت نمیتوانند دارای آدرس آی.پی یکسانی باشند.پس اگر ما ای پی یک نفر را داشته باشیم(البته بدست اوردن ان الان خیلی راحته) میشه مکان و موقعیت جغرافیایی ان نفرو پیدا کرد و فهمید در کدام کشور ,شهر و یا خیابان  زندگی می کنه

 

 امروز میخواهیم به شما روشی را نشان دهیم تا بتوانید با استفاده از یک آدرس آی.پی ، موقعیت آن را بدست بیاورید . بهتر است زودتر به سراغ مراحل عملی کار برویم .

برنامه ای که امروز قصد معرفی آن را داریم ، IP Locator نام دارد . ابتدا به این لینک مراجعه کرده و برنامه را دانلود کنید . البته روش نصب آن کمی متفاوت است .
وبسایت معتبر Download.com جدیدا برنامه های خود را به این روش عرضه میکند . پس رفتن به لینک بالا و کلیک بروی لینک Now Download ، یک فایل ۴۰۰ کیلوبایتی دریافت میکنید که در واقع دانلودر سایت Download.com است . سپس آن را باز کرده و پس از چند بار زدن دکمه Next فایل نصاب IP Locator دانلود میشود .

 

در آخرین مرحله شما باید برنامه را نصب کنید . اکنون فقط نیاز به دریافت یک فایل ۱۷ مگابایتی دارید که باید آن را از اینجا دریافت کنید . فایلی با نام GeoLiteCity.dat.gz دانلود میشود . این فایل را باید از حالت فشرده خارج کنید که میتوانید با برنامه هایی مثل WinRAR اینکار را انجام دهید . پس از اکسترکت شدن فایل فشرده ، فایلی به نام GeoLiteCity.dat بدست می آید که باید آن را در مسیر اصلی برنامه قرار دهید . اگر به صورت پیشفرض برنامه را در درایو C نصب کرده باشید ، باید آن را در آدرس زیر کپی کنید .

C:Program FilesIP Locator

بسیار خب ، کار تمام شد و اکنون باید برنامه را اجرا کنید .

نقشه گوگل را در قسمت بالای برنامه ملاحظه میکنید . به منظور بدست آوردن موقعیت یک IP روی نقشه ، از سه گزینه بالای پنجره روی آیکون ذره بین کلیک کنید .

 پنجره ی کوچکی باز شده و از شما IP میخواهد .

پس از چند ثانیه موقعیت IP روی نقشه گوگل نمایش داده خواهد شد و کمی پایین تر نیز نام آن منطقه را مشاهده خواهید کرد .