آیا تا بحال چیزی در مورد تورنت شنیدید؟

Torrnet چیست به چه درد میخوره؟

تا حالا اسم نرم افزارهای uTorrent یا Bit Torrent و یا امثالهم بگوشتون خورده؟

بهتره بدونید که ۲۵ درصد ترافیک اینترنت کل دنیا مربوط میشه به تورنت یعنی خیلیها ترجیح میدن که برای دانلود فایلهاشون از تورنت استفاده کنن.

 Torrent در لغت به معنی سیلاب و جریان شدید آب است،دلیل انتخاب این لغت آن است که بوسیله بیت تورنت میتوانید کامپیوتر خود را در معرض سیلی از اطلاعات قرار دهید!


 

Torrent چیست ؟
 

 یافتن فایلهای کمیاب, سرعت دانلود تا چندین برابر, خلاصی از شر دانلود از سایتها و سرورها , و رهایی از تمام محدودیتهای دانلود و…..ادامه پست توضیح کامل

حقیقتش توی دنیای تورنت هرکسی که فایلی داره با برنامه های مخصوص مثل همونایی که بالا معرفی کردم اونو تبدیل میکنه به تورنت و بقیه هم بطور مستقیم اونو از طرف دانلود میکنن

 

 

تورنت در واقع یک شبکه اشتراک گذاری فایل میان چندین رایانه توسط نرم افزاری خاص می باشد که با استفاده موتورهای جستجویی که اسامی این فایل ها برروی رایانه های مقصد را دارا می باشند می توانید فایل مورد نظر خود رایافته و با استفاده از نرم افزارهایی همچون بیت تورنت و غیره آنها را دریافت نمایید
طرز
کارش چه جوریه؟

کافیه که شما آدرس چندتا سایتی که تورنت عرضه میکنن داشته باشین.
حالا تو اون سایتها دنبال برنامه یا فیلم یا موزیک یا بازی و یا هرچیز دیگه ای که قابل دانلوده میگردین.وقتی پیداش کردید میرید داخل لینکی که بهتون میده و یه فایل کوچولو رو دانلود میکنید. پسوند این فایل torrent. هست.حالا کافیه این فایل رو با یکی از برنامه هایی که معرفی می کنیم باز کنید تا دانلود شروع بشه.

دانلود با تورنت چه مزیتی داره؟
اول این که فایلها قطعه قطعه نیستند
و بصورت یک فایل واحد عرضه میشن. تازه لینکش هم مستقیمه و دیگه قید راپیدشیر رو هم میزنید.

دوم این که دنیای تورنت خیلی جامع و کامله. تقریبا هر فیلم و آلبوم موزیک و بازی و برنامه ای رو میشه توش پیدا کرد. حتی کرک ها و کیجن ها رو.

سوم این که سرعتش نسبت به دانلودهای معمولی بیشتره. البته شاید تو دایال آپ زیاد محسوس نباشه اما برای کسانی که از اینترنت پرسرعت استفاده میکنن بسیار مناسبه و حتی تاکید میشه که برای دانلود فایلهاشون از تورنت استفاده کنن.

چرا سرعت تورنت زیاد است؟
دانلود فایل در تورنت به این صورته که وقتی شما در حال دانلود یک فایل هستید بصورت همزمان فایل از طریق سیستم شما آپلود هم می شود. یعنی شما فایل را بصورت همزمان مثلا از ۱۰ نفر که به آنها seeder گفته میشه می گیرید و در همان لحظه مثلا به ۵ نفر که peer نامیده می شوند ارسال می کنید. یعنی شما در آن واحد هم seeder هستید هم peer و این اصلا شرط اصلی بقای تورنت هست.

دانلود کردن با BitTorrent بسیار آسان است. با یک فایل با پسوند torrent آغاز می‌شود. هر فرد که می‌‌خواهد فایل را دان لود کند، ابتدا باید این فایل کوچک را دریافت نماید و آن را توسط نرم افزارهای کلاینت BitTorrent باز کند. فایل تورنت، آدرس tracker ای را که لیستی از کاربرانی که مشغول دان لود فایل هستند و محل قرار گرفتن تکه‌های فایل را می‌‌داند، به کلاینت می‌‌دهد. برای هر منبع قابل دسترس، کلاینت متوجه می‌شود که کدام بلاک از فایل مورد نظر قابل دستیابی هستند. به محض اینکه کلاینت دریافت یک بلاک را کامل کرد، آن را هش (Hash) می‌‌کند تا مطمئن شود که این بلاک با فایل تورنت متناسب است. سپس به دنبال کسی می‌‌گردد که این فایل را برایش آپ لود کند.

:: این هم چند تا از سایتهایی که فایلهای تورنت رو ارائه می دهند:

TorrentBox.com

myBittorrent.com

TorrentReactor.to

http://torrentdownload.ir/

http://www.torrentfile.com/