دوست دارید ایمیلی را از حالا آماده کنید، اما در زمان مشخص در چند ساعت بعد یا یک روز بعد آن را برای گیرنده ارسال کنید؟

 به‌طور پیشفرض این قابلیت در سرویس جی‌میل وجود ندارد، اما با پلاگین و افزونه بومرنگ که روی مرورگرهای محبوب کاربران اعم از کروم و فایرفاکس قابل نصب است، می‌توانید این قابلیت را نیز به جی‌میل اضافه کنید.

 

 

ارسال  ایمیل در آینده با بومرنگه جیمیل

 

 برای استفاده از این قابلیت ‌باید به روش زیر عمل کنید:

۱ـ ابتدا به لینک زیر مراجعه کرده و باتوجه به مرورگر مورد استفاده خود (گوگل کروم یا فایرفاکس) آخرین نسخه از پلاگین/ افزونه بومرنگ را دانلود کنید:

http://www.boomeranggmail.com

۲ ـ پس از نصب بومرنگ، مرورگر را یک‌بار ببندید و مجددا آن را اجرا کنید.

۳ ـ حالا وارد محیط کاربری خود در سرویس جی‌میل شوید و برای استفاده از قابلیت ارسال ایمیل در آینده، پس از انتخاب گزینه Compose و تکمیل فرم‌های موردنیاز، روی گزینه Send Later کلیک کرده و پس از انتخاب زمان موردنظر جهت ارسال ایمیل، با انتخاب گزینه Confirm آن را تایید کنید.

۴ ـ در نهایت پس از تایید زمان دلخواه جهت ارسال، پنجره جدیدی به‌نمایش درآمده و برای دسترسی به ایمیل از شما درخواست مجوز می‌کند که در این پنجره با انتخاب گزینه Allow دسترسی بومرنگ به ایمیل شما فعال شده و پیام موردنظر شما برای ارسال در آینده در صف پیام‌ها قرار می‌گیرد.

نکته ۱: استفاده رایگان از بومرنگ دارای محدودیت ارسال به تعداد ۱۰ عدد در هر ماه است.

نکته ۲: برای استفاده صحیح از بومرنگ باید نمایش پنجره‌های پاپ‌آپ در مرورگر را فعال کرده باشید.

نـــکته ۳: بــــا انتــــخــاب گـــزینه Schedule recurring message می‌توانید یک ایمیل را در بازه‌های زمانی متفاوت و به دفعات دلخواه ارسال کنید.