حفاظت از رمزهای عبور و انتخاب کلمات عبور پیچیده یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هنگام استفاده از رایانه ‌باید موردتوجه قرار دهید.
کلمات عبور حساب‌های بانکی، رمز ورود به سرویس‌های پست الکترونیک، رمزعبور نرم‌افزارهای مختلف همچون پیام‌رسان یاهو مسنجر و… از جمله مواردی هستند که برای حفاظت از آنها ‌باید علاوه بر مجهز کردن رایانه به ابزارهای امنیتی، دارای پیچیدگی کافی نیز باشند تا توسط نرم‌افزارها و روش‌های موجود قابل حدس زدن نبوده و کسی بجز خود شما نتواند از آنها استفاده کند.

ابزارهای مختلفی وجود دارند که پیچیدگی رمزعبور انتخاب شده توسط شما را بررسی می‌کنند اما کمتر ابزاری پیدا می‌شود که رمزعبورهای ذخیره شده در رایانه شما را بررسی کرده و در صورت ساده بودن آنها، به شما هشدار دهد. نرم‌افزار Password Security Scanner یکی از این نرم‌افزارها است. این نرم‌افزار با پشتیبانی از مرورگرهای مختلف اعم از فایرفاکس و اینترنت‌اکسپلورر، اتصالات دایال‌آپ، شبکه‌های مجازی خصوصی (V…P..N)، نرم‌افزارهای‌ پیام‌رسان و… شما را قادر می‌سازد تا رمزعبورهایتان را از نظر پیچیدگی بررسی کرده و در صورت نیاز نسبت به تغییر آنها اقدام کنید.

 

سنجش پیچیدگی رمز عبورPassword Security Scanner

نمایش اطلاعاتی همچون نوع کاربری رمزعبور، محل ذخیره‌سازی رمزعبور در هارد‌دیسک، نام‌کاربری مرتبط با رمزعبور، تعداد کل کاراکترهای رمزعبور، تعداد کاراکترهای عددی ـ حروف کوچک‌ ـ حروف بزرگ و نشانه‌ها در رمز عبور، تعداد کاراکترهای غیر از زبان انگلیسی و تعداد تکرار حروف یکسان در رمزعبور برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

همچنین با استفاده از این برنامه میزان پیچیدگی رمزهای عبور شما توسط امتیازهایی دسته‌بندی می‌شوند که جدول امتیازدهی در این نرم‌افزار به شرح زیر است:

امتیاز ۱ تا ۷: بسیار ضعیف

امتیاز ۸ تا ۱۴: ضعیف

امتیاز ۱۵ تا ۲۵: متوسط

امتیاز ۲۶ تا ۴۵: خوب

امتیاز ۴۶ به بالا: بسیار پیچیده

 
دانلوده Password Security Scanner  با لینک مستقیم از سرور سایت