لیست زیر تعدادی از مکان های مهم دنیای ما را شامل می شود که شما هرگز قادر نخواهید بود با google map به آنها دسترسی پیدا کنید

 

اکثر مناطق زیر به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود که فکر می کنم تنها مدیران گوگل و سازمان سیا قادر به دیدن آن از طریق گوگل مپ باشند.

 

10 مکانی که google map هرگز به شما نشان نخواهد داد

 

 

 


۱- کاخ سلطنتی ملکه هلند:

این کاخ که در بالاترین نقطه شهر آمستردام پایتخت هلند قرار دارد محل زندگی خانواده سلطنتی است و یک از چندین جایی که گوگل مپ آن را به صورت شطرنجی نشان می دهد.

 

 

۲- فرودگاه بین المللی بوفالو نیاگارا در نیویورک:

این فرودگاه در گوگل مپ به صورت یک تکه ی سفید بزرگ مشخص می شود و شما به هنگام زوم کردن هیچ جزئیاتی را مشاهده نخواهید کرد.

 

۳-  پارک ملی تانتاکول در شیلی :

این پارک ملی که در ثبت آثار جهانی نیز می باشد در گوگل مپ فقط به صورت یک پیکان مشخص شده است. به علت وجود گونه های نایاب جانوری در این مکان، تدابیر شدید حفاظتی،امنیتی در اطراف این پارک به عمل می آید.

 

۴- سد کووی در کارولینای جنوبی :

این سد مهم نیز در نقشه های گوگل به صورت شطرنجی قابل مشاهده است. شایان ذکر است که سد کووی بزرگترین منبع انرژی برای یکی از کارخانجات مهم ایالات متحده به نام Duke Energy است.

 

۵- سایتی مرموز در کشور روسیه :

هیچ کس دلیل شطرنجی بودن این مکان را نمی داند  اما منطقه جغرافیایی این سایت که درست در میان مناطق قطبی سیبری و آلاسکا قرار دارد حدس و گمانهای بسیاری از افراد را برانگیخته است. کارشناسان نظامی این منطقه را یکی از مراکز مهم نظامی جهان قلمداد می کنند که هم بر آمریکا و هم اروپا تسلط دارد.

 

۶- فرودگاه توریشیما در ژاپن :

این فرودگاه در ساحل شرقی ژاپن و در مجاورت اقیانوس آرام واقع است. اما در نقشه های گوگل به صورت کاملا سفید دیده می شود و هیچ جزییاتی در آن مشخص نیست. فرودگاه توریشیما در حال حاضر نیروهای امنیتی ژاپن را در خود جای داده است و منطقه مهم مرزی بین ژاپن و کره جنوبی به شمار می آید.

 

۷- ساختمان Michael Aaf در یوتای آمریکا :

این سختمان به گفته منابع آگاه محل آزمایش سلاح های بیولوژیکی ارتش آمریکاست و در گوگل مپ به دلیل مسائل امنیتی به صورت کاملا سفید دیده می شود.

 

۸- دانشگاه Cornell در نیویورک :

این دانشگاه که به گفته خود آمریکایی ها محل تولید الکتریسیته از گاز طبیعی است در سال ۲۰۱۰ در منطقه ایتاکا ی شهر نیویورک افتتاح شده و در نقشه های گوگل شطرنجی دیده می شود.

 

۹- شهر تاریخی بابل در عراق :

این شهر در گوگل مپ بیشتر شبیه یک زمین کشاورزی است تا یک شهر باستانی و هیچ جزییاتی در آن قابل رویت نیست.

 

۱۰- منطقه Vlissingen در هلند :

دارایی های سلطنتی تنها مناطق غیر قابل بازدید در هلند نیستند. منطقه Vlissingen در آمستردام محل استقرار گارد امنیتی هلند است و همان طور که در تصویر می بینید از طریق گوگل کاملا سانسور شده است!

 

 

 

google map: آلاسکا: آمریکا: آمستردام: اروپا: دانشگاه Cornell: سد کووی در کارولینا: شهر تاریخی بابل: فرودگاه: فرودگاه بین المللی بوفالو نیاگارا در نیجریه: فرودگاه توریشیما: مناطق قطبی صربستان: مکان: هلند: پارک ملی: پارک ملی تانتاکول در شیلی: ژاپن: کاخ سلطنتی ملکه هلند: کره جنوبی: گوگل مپ: یوتای آمریکا