مانادا روزنبرگ، یکی از کارمندان گوگل، که مدیریت بخش بازاریابی مخصول پروژه عینک‌های گوگل را بر عهده دارد، زمانی که برای تعطیلات سال نو نزد خانواده رفته بود، عکسی را روی گوگل پلاس خود منتشر کرد که یک گام به جلو برای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت محسوب می‌شود.

آماندا، عکسی را منتشر کرده که توسط برادر او گرفته شده است اما چیزی که این را عجیب و البته هیجان‌انگیزتر کرده این است که برادر او این عکس را با عینک گوگل گرفته است. 

پروژه عینک گوگل، راهی است که می‌تواند ما را از هر چه موبایل هوشمند و تبلت و امثال آن است، بی‌نیاز کند.

چشم که باز می‌کنیم، فهرست کارهای روزمره‌ جلویمان رژه بروند، نگاه که بر گردانیم، صفحه ویکی‌پدیای چیزی که می‌بینیم جلوی ما ظاهر شود و وقتی به هوای فردا فکر می‌کنیم، پیش‌بینی هواشناسی به ما اعلام می‌شود. هر آنچه از یک اپلیکیشن موبایل و تبلت انتظار دارید می‌تواند با این عینک‌ها در اختیار ما باشد. 

        عکس تازه منتشر شده از عینک‌های گوگل

 

گوگل قبل از این هم ویدئویی را منتشر کرده بود که از چشم فردی که بر فراز تشک‌های آبی آویزان بود با نمایش ۱۶ ثانیه ثابت می‌کرد کیفیت تصویری این دوربین‌ها فوق‌العاده است.

عینک گوگل محصول آزمایشگاه ایکس گوگل است. در حقیقت این عینک‌ها پردازنده کوچکی هستند که در بالای خط دید چشم راست و بر روی عینک قرار گرفته، قابلیت ضبط صدا و ویدئو و جمع‌آوری اطلاعات از اینترنت و پخش آن‌ها جلوی دیدگان ما را خواهند داشت.

این عینک‌ها را پیش از این گفته شده بود در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۵۰۰ دلار می‌توان خرید