مرورگر محبوب فایرفاکس، با تمام خوبی ها و شهرتی که داراست، یک عیب همیشه به آن وارد بوده و آن اینکه استفاده از Ram در این مرورگر بیش از اندازه بالا میباشد. این مقدار استفاده از Ram شاید در سیستمهای قوی محسوس نباشد اما در سیستمهایی که از Ram پایینی استفاده میکنند همیشه مشکل ساز است.

 

راهکارها و ترفندها و برنامه های مختلفی برای این مشکل ارائه شده است که حتماً کاربرانی که همیشه از فایرفاکس استفاده میکنند با آنها آشنا هستند.

برنامه کوچک و کم حجم و بدون نیاز به نصب Firemin، نیز در همین راستا ایجاد شده است. این برنامه قادر است مصرف Ram فایرفاکس را بسیار کاهش داده و سرعت لود انرا افزایش و از هنگ ان جلوگیری کند. اینگونه دیگر نیازی به ارتقای Ram دستگاه نخواهیم داشت!

   

کاهش مصرف Ram در فایرفاکس

 

نام و ورژن برنامه:Firemin 0.3.0.300
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند۱۳۹۱ 
حجم برنامه: ۴۵۰ کیلو بایت
نوع لیسنس:رایگان
سازگاری با:ویندوز سون ویستا و xp و ویندوز هشت

کار این برنامه هم بدین صورت است که قبل از اجرای فایرفاکس باید آن را اجرا کرده و سپس از فایرفاکس استفاده میکنیم. (هنگامی که آیکون برنامه کنار ساعت سیستم مشاهده شود)

 

اما چنانچه فایرفاکس را در درایوی غیر از درایو C نصب کرده اید، باید روی آیکون برنامه کنار ساعت کلیک راست کرده و سپس گزینه Options را برگزینید. حال با پنجره ای مطابق عکس زیر روبرو خواهید شد:

 

کاهش مصرف Ram در فایرفاکس

 

 حال آدرس محل نصب فایرفاکس را به برنامه تفهیم کنید! (با کلیک روی دکمه زیر پنجره) دیگر تنظیمات پیش فرض را هم نگه دارید بهتر است.

 

 
 
 
پسورد پوشه زیپ: www.lordly.ir