شاید یکی از جاهایی که بیشترین اوقات روز با آن در گیر هستید اینباکس شما در gmail باشد! اما مهم این است که شما می توانید این بخش از جیمیل خود را تنظیم کنید چنان که کارتان راحت تر شود.

gmail

برای شروع ایمیل خود را باز کنید تا ما با آموزش تنظیمات inbox کار شما را دلخواه تر کنیم.

زمانی که پنل ایمیل خود را مشاهده کردید مثل همیشه به قسمت تنظیمات یا setings در گوشه سمت راست و بالا بروید و از تب های موجود گزینه inbox را انتخاب کنید:

در قسمت Inbox type: شما می توانید ۵ حالت مختلف را مشاهده کنید که ما به طور اختصار برایتان توضیح می دهیم.

اگر در بخش Inbox type گزینه اول یعنی default را انتخاب کنید تنظیمات زیر را در اختیار خواهید داشت :

Categories: در واقع بخش Categories برای طبقه بندی اینباکس برای نظم بیشتر است که شامل بخش های : Primary یعنی اصلی که به طور پیش فرض انتخاب شده است، Social یا شبکه های اجتماعی که مربوط به فعالیت های شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس و… می باشد، Promotions یا بخش تبلیغاتی که بیشتر شاهد ایمیلهای گروهی می شود، Updates یا به روز سازی که مربوط به رویدادهایی نظیر خبرنامه ها یا ایمیل های اشتراکی از جاهای مختلف است که به مرور برای شما می رسد و در نهایت Forums که مربوط به فعالیت های انجمنی است. شما هر کدام را که بخواهید در تب های جداگانه برایتان نمایش داده شود را تیک بزنید!

io_tabbed_inbox1

در زیر این بخش گزینه Starred messages مشاهده می کنید که نشان دهنده این است که با تیک زدن این گزینه، ایمیل های ستاره دار و مهم شما در بخش اصلی نمایش داده خواهد شد.

Importance markers : اگر دقت کرده باشید در کنار برخی ایمیل های رسیده دکمه زردی وجود دارد که گوگل با آنالیز خود وقتی ایمیلی را مهم تلقی می کند این دکمه را در کنار آن قرار می دهد تا یک هشدار و شناساگر بصری سریع باشد. اگر بخواهید این دکمه در کنار ایمیل های مهم باشد گزینه اول یعنی Show markers را تیک بزنید در غیر اینصورت دکمه دوم را تیک بزنید.

برای بخش Filtered mail هم بهتر است که دکمه پیش فرض را به صورت فعال قرار دهید.

دوباره به قسمت Inbox type بر می گردیم. اینبار باید گزینه دوم یعنی inportant first را انتخاب کنیم که فقط دو گزینه اول آن نیاز به توضیح دارد و بقیه در بالا توضیح داده شده است. خب در این بخش شما می توانید گزینه زیر را مشاهده کنید :

Inbox sections : در این بخش در واقع به مجزا سازی بخش های اینباکس می پردازیم: شما دو گزینه پیش رو دارید: یکی important که با زدن گزینه option در روبروی آن می توانید، تنظیماتی نظیر تعداد ایمیل ها در هر صفحه، حذف صفحه در صورت خالی بودن و حذف بخش important را تنظیم کنید. در گزینه بعد یعنی  Everything else می توانید مشخص کنید به غیر از ایمیل های مهم همه ایمیل هایی که می رسند در یک بخش جداگانه جمع شوند در واقع در این مورد شما فقط دو تب خواهید داشت. گزینه option روبروی این گزینه هم به شما امکان می دهد که تعداد ایمیل هر صفحه را تا حد اکثر ۵۰ تا مشخص کنید.

در زیر این بخش گزینه Inbox unread count وجود دارد که سه انتخاب برای شما امکان دارد که به معنی زیر می باشد :

Unread items in the first section : یعنی با انتخاب این گزینه ایمیل های خوانده نشده در اولین بخش جدا شده نشان داده می شود ( important)

Unread items in the inbox : ایمیل های خوانده نشده در inbox نشان داده می شود.

گزینه سوم : ایمیل های خوانده نشده هم در اینباکس و هم در قسمت اول نشان داده می شود

گزینه سوم در Inbox type شاملUnread می شود که تب اول فقط مسیج های خوانده نشده را نشان می دهد.گزینه
Everything else در واقع هر ایمیلی را بجز ایمیل های خوانده نشده در تب بعدی قرار می دهد.
بخش های بعدی در این تنظیمات به ترتیب مثل سایر بخش های توضیح داده شده است. از مزیت های تقسیم بندی های اینباکس این است که شما را از سر در گمی نجات می دهد و می توانید کنترل بهتری روی محتوا داشته باشید!

امیدواریم که از این آموزش راضی بوده باشید و بتوانید کارایی خود را بالاتر ببرید. برای دریافت مطالب جدید، ایمیل خود را در خبرنامه سایت ثبت کنید.