حتما تا به‌حال کلمه درایور به گوشتان خورده است. اما آیا می‌دانید درایور چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟ (درایور یا همان فایل‌های راه‌انداز (گرداننده) قطعات سخت‌افزاری عبارتست از نرم‌افزاری که رایانه را برای کار با دستگاه خاصی توانا می‌سازد)

به‌عبارت دیگر اگر دستگاهی به رایانه متصل شود و گرداننده مرتبط با دستگاه روی رایانه نصب نشده باشد، سیستم‌عامل قادر به شناسایی دستگاه نبوده و نمی‌تواند از آن دستگاه استفاده کند. همچنین در برخی موارد نیز سیستم‌عامل دستگاه را به‌طور ابتدایی با حداقل توانایی‌ها شناسایی کرده و نمی‌تواند از تمام امکانات و قابلیت‌های قطعه به‌طور کامل استفاده کند.

شناسانیدن صحیح گرداننده‌های قطعات به رایانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به‌طوری‌که گرداننده می‌تواند نحوه استفاده از دستگاه را نیز برای شما تغییر دهد. به‌عنوان مثال فرض کنید گرداننده دستگاه مودم را به‌طور کامل نصب نکرده‌اید، در این حالت شاید مودم رایانه شما قادر به شماره‌گیری و اتصال به اینترنت باشد اما قطعی‌های مکرر، کاهش سرعت اتصال و عدم‌پشتیبانی از امکاناتی همچون انتظار مکالمه، برخی از اشکالاتی است که هنگام شناسایی ناقص دستگاه توسط رایانه مشاهده می‌شود.

همچنین فرض کنید رایانه شما مجهز به یک کارت گرافیک است اما پس از گذشت چند سال، از عملکرد کارت گرافیک (درایور کارت گرافیک، درایور صدا، درایور مودم، درایور پرینتر، درایور مادربورد و … یا حتی درایور لپ تاپ مخصوصا درایور سونی، درایور HP، درایور Dell، درایور IBM، درایور Toshiba، درایور MAC و …)خود راضی نیستید یا نمی‌توانید روی سیستم‌عامل‌های جدید از آن استفاده کنید. در چنین مواردی می‌توانید با مراجعه به سایت سازنده دستگاه، نسخه جدید درایور کارت گرافیک را دانلود کنید تا علاوه بر پشتیبانی توسط سیستم‌عامل‌های جدیدتر، بتوانید از امکانات بیشتری که برای کارت گرافیکی شما در نظر گرفته شده است نیز استفاده کنید.

جستجو، نصب، نگهداری

همان‌طور که گفتیم شناسایی صحیح و به‌روز نرم‌افزارهای راه‌انداز قطعات سخت‌افزاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و البته انجام این کار و به‌روز نگه‌داشتن نسخه نرم‌افزاری قطعات کار چندان ساده‌ای نیست به همین دلیل نیز بسیاری از کاربران فقط هنگام نصب سیسم‌عامل و با استفاده از دیسک‌هایی که همراه با قطعات عرضه می‌شود، شناسایی دستگاه به رایانه را به انجام می‌رسانند و درعمل برای به‌روز نگه‌داشتن آن هیچ کاری نمی‌کنند چرا که جستجو برای نسخه جدید گرداننده‌ها به‌ویژه برای قطعاتی همچون مودم یا کارت شبکه، کمی دشوار بوده و نیازمند تخصص و تجربه است.

با نرم‌افزار پیشنهادی قصد دارم گرداننده دستگاه‌های متصل به رایانه شما را به آخرین نسخه آن‌ها ارتقا دهیم!

 

اگر فکر می‌کنید انجام این کار از دست شما ساخته نیست، اشتباه می‌کنید چرا که به‌کمک نرم‌افزار Driver Checker هر کاربری می‌تواند به‌سادگی و در زمان کمتر از چند دقیقه علاوه بر آشنایی کامل با دستگاه‌ها و قطعات متصل به رایانه خود، آخرین نسخه از گرداننده‌های مرتبط با آن‌ها را نیز روی رایانه خود نصب کند.

همچنین با نصب این برنامه روی سیستم‌عامل خود دیگر نگران به‌روز نگه‌داشتن نرم‌افزارهای مربوط به هر دستگاه نیز نباشید چرا که این برنامه به‌طور خودکار تمام درایورها را بررسی کرده و چنانچه نسخه نرم‌افزاری جدیدی وجود داشته باشد عملیات به‌روزرسانی را در سریع‌ترین زمان ممکن به‌انجام می‌رساند.توضیحات بیشتر در ادامه همین مطلب داده شده است..

بانک گرداننده

 

نرم‌افزار قدرتمند Driver Checker با برخورداری از بانک عظیم گرداننده که هر هفته به‌روز می‌شود و درایورهای جدیدی را به خود اضافه می‌کند یکی از عظیم‌ترین پایگاه‌های درایوری را در اختیار دارد. در بانک اطلاعاتی این نرم‌افزار بیش از ۱٫۵۳۳٫۷۲۰ گرداننده وجود دارد که هر هفته نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. با وجود چنین منبع عظیمی احتمال پیدا نشدن گرداننده دستگاه شما توسط برنامه، کمتر از ۰۱/۰درصد خواهد بود!

ارتقای بی‌دردسر

یکی از مشکلات کاربران هنگام ارتقای سیستم‌عامل نصب شده روی رایانه‌های لپ‌تاپ، (به‌خصوص ارتقا از ویندوز اکس‌پی به ویستا یا ۷) عدم شناسایی سخت‌افزارها پس از ارتقای سیستم‌عامل است. به‌کمک این نرم‌افزار به‌راحتی و با خیال راحت می‌توانید برای ارتقای سیستم‌عامل رایانه خود اقدام کنید چرا که نرم‌افزار فوق به‌طور خودکار تمام درایورهای مورد نیاز را برای شما دانلود و نصب می‌کند. پشتیبانی از لپ‌تاپ‌های تولیدکنندگان مختلفی همچون HP ،Dell ،Lenovo ،Acer ،Gateway و… از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در این برنامه است.

بازدید و گزارش‌گیری رایگان

همان‌طور که برای حفظ سلامتی ‌باید در بازه‌های زمانی مختلف به پزشک مراجعه کرده و آزمایش‌هایی را انجام دهید، برای به‌روز نگه‌داشتن درایورهای سخت‌افزاری نیز ‌باید بررسی‌هایی صورت گیرد. انجام این بررسی توسط هر کاربری امکان‌پذیر نیست، ولی با استفاده از نرم‌افزار Driver Checker، تمام کاربران در کمتر از چند ثانیه می‌توانند اقدامات لازم اعم از بررسی، به‌روزرسانی یا تغییر در درایور نصب شده را به‌انجام برسانند. این نرم‌افزار در چند ثانیه وضعیت درایورهای سیستم را بررسی کرده و گزارش کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فقط یک کلیک

از دیگر امکانات این نرم‌افزار جستجو، نصب و به‌روزرسانی درایورها با یک کلیک است. همچنین این نرم‌افزار قادر است درایورهایی که به‌وجود آن‌ها نیازی نیست را به‌طور کامل از روی رایانه شما حذف کند تا علاوه بر آزاد شدن فضای هارد‌دیسک رایانه، احتمال بروز اشکال در عملکرد دیگر درایورها نیز به صفر برسد.

پشتیبان‌گیری

اگر همیشه استفاده از ویندوز اکس‌پی را ترجیح می‌دهید و هر چند ماه یک‌بار نیز ویندوز رایانه خود را مجددا نصب می‌کنید با استفاده از قابلیت پشتیبان‌گیری موجود در این نرم‌افزار می‌توانید در چند دقیقه شناسایی تمام درایورهای مورد نیاز را به‌پایان برسانید.

با وجود این قابلیت می‌توانید از درایورهای موجود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در موارد بعدی نیازی به دانلود فایل‌ها از اینترنت نداشته باشید. همچنین از این قابلیت می‌توانید در مواقع بروز اشکال در فایل‌های درایورها نیز استفاده کنید. به این ترتیب در هر زمان که بخواهید با چند کلیک ساده می‌توانید درایورهای مورد نظر را مجددا در سیستم‌عامل نصب کنید.

چنانچه قصد دارید همین امروز از امکانات جدیدی که برای دستگاه‌های متصل به رایانه‌تان در نظر گرفته شده است، با خبر شوید و درایور قطعات سخت‌افزاری آن را به‌روز کنید می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار را با مراجعه به سایت زیر دریافت کنید:

ویژگی های Driver Checker 2.7.4(32/64 bit) Full / Updated:2010.03.05 عبارتند از :
۱- رابط کاربری جذاب و آسان
۲-سرعت و دقت بسیار بالاتر نسبت به سایر رقبا
۳-شناسائی کلیه قطعات سیستم
۴- امکان گرفتن نسخه پشتیبان
۵-قابلیت نصب بر روی سیستم های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت
۶-سازگاری کامل با ویندوزXp , Vista و ویندوز

دانلودDriver Checker از dropbox  

دانلودDriver Checker ازrapidshare

دانلودDriver Checker ازparsaspace

پسورد پوشه زیپ:www.lordhack.com