هفته پیش در خبرها خواندید که به زودی سرویس ذخیره‌سازی آنلاین گوگل موسوم به گوگل درایو معرفی خواهد .
گوگل درایو سرویسی است که ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجانی را در اختیار کاربران قرار می دهد
و البته قابلیت ارتقا تا ۱۶ ترابایت وجود خواهد داشت، اگر هزینه های ماهیانه آن را پرداخت نمایید

 

سرانجام پس از روزها حدس و گمان درباره سرویس خدمات ابری گوگل، این شرکت Google Drive را معرفی کرد.

امکاناتی که گوگل برای گوگل درایو در نظر گرفته ، این سرویس را جذاب تر و انعطاف پذیر تر از سرویس های مشابه مثل DropBox , SkyDrive و … کرده !

 ویژگی های سرویس Google Drive :

  • ۵گیگابایت فضای ابری رایگان
  • آپتایم ۹۹٫۹% ؛ همیشه و همجا در دسترس
  • فضای بسیار امن برای فایل های شخصی
  • امکان اشتراک گذاری فایل ها با دوستان
  • بحث و گفتگو پیرامون فایلها
  • جستجوی بسیار قدرتمند فایلها
  • امکان نمایش فرمت های مختلف فایلها !
  • امکان استفاده از نرم افزار ها؛بدون نیاز به نصب و بصورت آنلاین !
  • بازگشت پذیری تغییرات

 

گوگل درایو راه‌اندازی شد Google Drive
 توضیح  و لینک در ادامه پست….

گوگل درایو با استفاده از قابلیت OCR می تواند متن های داخل تصاویر و اسناد اسکن شده را تشخیص دهد. با گوگل درایو می توان ۳۰ نمونه فایل مختلف را از طریق مرورگر باز نگه داشت، حتی اگر شما نرم افزار مورد نیاز برای انجام این کار را در اختیار نداشته باشید، فایلهایی مانند پی دی اف، ویدئوها و تصاویر مختلف .

 

گوگل در مورد این سرویس قول داده که در ۹۹.۹ درصد از زمانها در دسترس باشد، پس می توان با اطمینان اسناد مورد نظر را در آنجا نگه داشت. اگر شما فضای ذخیره سازی بیشتر از ۵ گیگابایت نیاز دارید، گوگل بسیار خوشحال می شود تا فضای بیشتری را به شما بفروشد. ۲۵ گیگابایت با قیمت ۲.۴۹ دلار در ماه، ۱۰۰ گیگابایت با قیمت ۴.۹۹ دلار در ماه و ۱ ترابایت با قیمت ۴۹.۹۹ دلار در ماه قیمت خواهد داشت.

گوگل با ارائه ۵ گیگابایت فضای رایگان از طریق Google Drive، از این پس به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌طور زنده روی فایل‌های موجود در Google Docs کار کنید و آن‌ها را به شکل ساده‌تری با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرات خود را روی هر نوع فایلی (شامل تصویر، ویدیو، پی‌دی‌اف و غیره)، اضافه نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل درایو قابلیت برچسب‌گذاری روی فایل‌هاست تا از طریق آن، امکان جستجوی ساده‌تر فایل‌ها برای‌تان فراهم شود.

این سرویس با داشتن اپلیکیشن‌های مخصوص ویندوز، مک و سیستم‌عامل اندروید برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، امکان دسترسی به فایل‌های‌تان را از هر مکانی به شما خواهد داد. گوگل اپلیکیشن مخصوص iOS را نیز در آینده‌ای نزدیک برای کاربران این پلتفرم تولید خواهد کرد.

در حال حاضر با مراجعه به صفحه اصلی گوگل درایو می‌توانید درخواست استفاده از این سرویس را به گوگل ارسال کنید. پس از فعال شدن حساب گوگل درایو، سرویس Docs نیز از طریق صفحه گوگل درایو شما قابل دسترس خواهد بود و به‌نظر می‌رسد، گوگل با این کار قصد تغییر برند سرویس قبلی خود را در سر دارد.

برای استفاده از سرویس گوگل درایو کافیست گوگل درایو را باز کنید و دکمه Notify را فشار دهید ! گوگل به محض آماده شدن فضایتان ، شمارا خبر می کند !

https://drive.google.com