در این پست میخوام برنامه ای را به شما معرفی کنم که با یافتن بهترین DNS هامحدوده شهر خود  بتوانید از بیشترین سرعت اینترنت استفاده کنید.

 

یافتن سریع سرور دی ان اس با برنامه Namebench محصول گوگل

سرویس دهنده های DNS به طور ساده مانند یک دفتر تلفن هستند که در آن ها برای هر نام یک آدرس IP وجود دارد. مثلاً وقتی شما در مرورگر خود آدرس lordly.irرا وارد می کنید سرویس دهنده DNS اینترنتی شما این آدرس را به یک IP آدرس مانند ۱۹۹.۲۷.۱۳۵.۸۸ تبدیل می کنند و از این طریق راه رسیدن به وب سرور مورد نظر و دریافت ، نمایش سایت lordly.ir را به مرورگر شما می گوید. سرویس دهنده های DNS بسیار زیادن اما کدام یک از این سرویس دهنده ها می تواند برای سیستم شما بهترین باشند ؟ کدام یک سریعتر به سیستم شما جواب می دهند ؟ کدام یک بهتر و با اطلاعات بروز تری نام های اینترنتی شما را تبدیل به آدرس IP می کنند ؟ در این مطلب ازپادشاه ترفندها نرم افزار namebench را به شما معرفی می کنیم که می تواند بهترین DNS را برای اینترنت شما شناسایی کند.

یافتن سریع سرور دی ان اس با برنامه Namebench

 

نام و ورژن برنامه:Namebench.1.3.1
حجم فایل:۴.۸ مگا بایت
نوع لیسنس:
رایگان
سازگاری با:
Windows XP, Vista, Windows 7
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد سال۱۳۹۱ 

 در ادامه پست شما میتونید Namebench.1.3.1 را دانلود و نحوه اموزش و تنظیمات انرا یاد بگیرید

نرم افزار پیش نیاز برای این برنامه:
قبل از نصب برنامه باید نرم افزار Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package بر روی سیستم نصب شده باشه لینک دانلود این نرم افزار را در قالب نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیت در زیر مشاهده می کنید:

 

 

 

—————————————-

برنامه namebench چگونه کار می کند ؟

۱-تنها کافیست این برنامه را دریافت کنید و بر روی گزینه Start Benchmark کلیک کنید. این برنامه به صورت اتوماتیک کشور شما را می شناسد و به اضافه DNS های معروف جهانی در لیست خود بهترین سرویس دهنده های محلی شما را نیز قرار می دهد که این سرویس دهنده ها از طریق اجراهایی که قبلاً از طرف هم کشوری های شما انجام شده است شناسایی می شوند. در آخر به شما لیست کامل اطلاعات ساخته شده در باره سرویس دهنده های DNS مورد آزمایش قرار گرفته از طریق اینترنت شما نمایش داده می شود و شما می توانید بهترین DNS ها را در تنظیمات کارت شبکه خود ( در اینجا منظور وسیله ای است که با آن به اینترنت سیستم شما وصل شده است ) وارد کنید و اینترنت خود را سریعتر کنید

 
۲-تست آغاز شده  و برای اتمام آن کمی صبر کنید ، انجام این تست مقایسه ای چیزی حدود ۱۵-۶۰ دقیقه زمان می برد.
 
 
۳-پس از اتمام تست، از برنامه گزارش از نتایج دریافت می کنید. بر اساس یافته های آن ، برنامه سریعترین سرور دی ان اس برای سیستم شما را نشان می دهد.
 
 
 

 
۴-چگونگه DNS جدید رو در سیستم خودم ثبت کنم ؟
حال که بهترین سرویس دهنده های DNS را برای اینترنت خود پیدا کرده اید می توانید در سیستم عامل ویندوز با انجام مراحل زیر تنظیمات DNS خود را تغییر داده و سرعت اینترنت خود را افزایش دهید که این مراحل در تصویر نیز نمایش داده شده اند ( برای نمایش تصویر در اندازه ولقعی روی آن کلیک کنید ).
۱. ابتدا اینترنت سیستم خود را قطع کنید و بر روی کانکشن خود کلیک راست کرده و روی گزینه Properties کلیک کنید.
۲. با نمایان شدن کادر Connection Properties به زبانه Networking رفته و بعد از انتخاب گزینه TCP/IPv4 بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
۳. در صفحه ظاهر شده در قسمت پایین می توانید DNS جدید خود را که برنامه namebench به شما معرفی کرده است وارد کنید و سپس بر روی دکمه ok برای ثبت تنظیمات کلیک کنید.