همانطور که در جریان هستید حدود ده روزه که نسخه نهایی Kaspersky Internet Security 2011و آنتی ویروس۲۰۱۱  Kapersky Anti Virus منتشر شده است ,این نرم افزار دارای محبوبیت بسیاری است که دلیلش را می توان در سرعت بالا، امنیت فوق العاده، سادگی در استفاده و کاربر پسند بودن محیط آن خلاصه کرد.

 

اما ایجا نمیخوام در مورد هیچ کدوم از اینها صحبت کنم بلکه یک ویژگی منحصر بفردی که KasperskyInternet Security  دارد و در ورژن جدید ان کاملتر شده است میخوام صحبت کنم.

گاهی اوقات قصد دارید نرم‌افزار یا فایلی را روی رایانه اجرا کنید اما از مخرب بودن آن اطمینان ندارید و همچنین به‌دلیل نیاز شدید به فایل مربوطه قصد دارید هرطور شده آن‌را اجرا کرده و از نتیجه کار آگاه شوید.

 

 

 

اجرای بی‌خطر

 در چنین شرایطی بهترین راه‌حل استفاده از قابلیت Sandbox در نرم‌افزار کسپرسکی است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا در یک محیط مجازی که کاملا با سیستم‌عامل رایانه شما مطابقت دارد فایل مورد نظر را اجرا کنید و نتیجه را نیز مشاهده کنید، اما تفاوت آن با اجرای عادی فایل در این است که در چنین حالتی هیچ چیز روی رایانه شما ذخیره نمی‌شود و هیچ تغییری نیز روی سیستم‌عامل رخ نمی‌دهد. در چنین حالتی حتی اگر مخرب‌ترین ویروس‌ها را نیز اجرا کنید هیچ مشکلی برای سیستم‌عامل شما به‌وجود نخواهد آمد.

توضیحات در ادامه همین مطلب…

 استفاده از این قابلیت با انتخاب گزینه Safe Run از منوی سمت چپ نرم‌افزار امکان‌پذیر است. با کلیک روی این گزینه سه گزینه در بخش سمت راست برنامه به نمایش درمی‌آید که عبارتند از:

Safe Run for Applications: با انتخاب این گزینه که می‌توان آن‌را دسکتاپ امن نیز نامگذاری کرد، دسکتاپ رایانه شما به‌حالت قرنطینه تغییر شکل پیدا کرده و یک هاله نور سبز‌رنگ دورتادور آن‌را می‌پوشاند. در چنین حالتی شما می‌توانید بدون هراس از به‌خطر افتادن امنیت رایانه، هر فایلی را که مایلید اجرا کنید. (برای خروج از این حالت می‌توانید از منوی Start گزینه Shut Down را انتخاب کنید.)

Safe Run for Websites: این گزینه همان گشت‌وگذار امن در وب است که با انتخاب آن یک صفحه از مرورگر اینترنت اکسپلورر برای شما باز می‌شود که دورتادور آن‌را هاله نور سبز‌رنگی پوشانده است. در این حالت نیز همچون گزینه قبل، تغییراتی در رایانه شما ذخیره نخواهد شد و تروجان‌ها و کدهای مخرب موجود در برخی صفحات اینترنتی نیز نمی‌توانند امنیت رایانه را به‌خطر بیندازند.

 

Kaspersky 2010 Kaspersky Internet Security 2011 مقابله با ویروس نرم افزار مقابله با ویروس ها نرم افزار امنیتی ویروس ویروس های جدید ویروس کش آنتی ویروس آنتی ویروس نود ۳۲ انتی ویروس فلش مموری دانلود آنتی ویروس قوی دانلود انتی ویروس Sandbox اموزش