ک شهروند آمریکایی با شکایت به دادگاه، شرکت ضدویروس Symantec را به استفاده از روش‌های کلاهبرداری و ارعاب برای فروش محصولاتش متهم کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارنت، شکایت این فرد مربوط به به سه محصول خانگی PC Tools Registry Mechanics, PC Tools Performance Toolkit و Norton Utilities می‌شود.

ایا شرکت ضدویروس Symantec! کلاهبردار است

 

 

این‌گونه روش‌های ایجاد رعب و ترس برای کاربران به جهت وادار ساختن آنها به پرداخت پول و خرید نرم افزارهای بی‌خاصیت و بی‌ارزش، اغلب توسط افراد کلاهبردار و یا ویروس‌نویسان بکار گرفته می‌شود.

این شهروند آمریکایی برای دفاع و اثبات ادعای خود از یک کارشناس امنیتی کمک گرفته و طبق گزارش ارائه شده توسط این کارشناس، نسخه‌های رایگان نرم افزارهای Symantec هیچ‌گاه وضعیت کامپیوتر کاربر را مناسب و مطلوب نشان نمی‌دهد و کوچک‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین ایراد و ضعف سیستم را تحت عنوان مشکل حیاتی و مهم عنوان می‌کنند.

 

شرکت Symantec با انتشار اطلاعیه ای تمام این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده که از عملکرد نرم افزارهایش و نحوه عرضه و فروش آن‌ها در دادگاه دفاع خواهد کرد.

در صورت شکست Symantec و اثبات اتهام این شهروند آمریکایی، راهی بر روی میلیون‌ها کاربر Symantec باز خواهد شد تا آن‌ها نیز از این شرکت شکایت و ادعای خسارت کنند.