مدتی قبل جیمیل در وبلاگ خود مطلبی منتشر کرده بود و در آن در مورد اینکه اکانت جیمیل شما در کجا باز است و در مورد فعالیتهای اخیر اکانت توضیح داده بود.

 

جیمیل اخیراً همانطور که در این مطلب به آن اشاره کرده است، یک ویژگی دیگر را به سرویس خود اضافه کرده است که بر اساس آن اگر جیمیل فعالیت مشکوکی را در اکانت شما مشاهده کند به شما هشدار می‌دهد. این هشدار به صورت یک پیام در بالای صفحه است که به شما می‌گوید: Warning: We believe your account was last accessed from … به جای سه نقطه هم ناحیه جغرافیایی که از آنجا ایمیل شما مورد دسترسی قرار گرفته می‌آید. مثل شکل زیر

 

اما این پیغام چه زمانی نمایش پیدا می‌کند؟

 

جیمیل همواره IPهایی که به یک اکانت خاص دسترسی دارند را بررسی می‌کند. اگر دسترسی به اکانت جیمیل به ناگهان از یک محدوده جغرافیایی خارج شود، این پیغام نمایش داده می‌شود. مثلاً من همیشه از تبریز با IP z.z.z.z وارد اکانت خود می‌شوم. اگر ناگهان یک ساعت بعد از خروج از اکانت از یک شهر دیگر مثل مشهد با IP جدیدی مثل m.m.m.m وارد اکانت من شوند، جیمیل این پیغام را نمایش می‌دهد.
در این حالت با کلیک روی Details که در کنار پیغام وجود دارد، می‌توانید آخرین فعالیتهای اکانت خود را ببینید. مثل شکل زیر

 

شما در همان صفحه می‌توانید پسوورد اکانت خود را عوض کنید یا اینکه از نظر شما این فعالیت قانونی است. مثلاً همسر شما در شهر دیگری به اکانت شما دسترسی دارد. در این حالت شما باید روی Dismiss در کنار پیغام ظاهر شده کلیک کنید. فراموش نکنید که این روش تنها حالت هشدار دهنده دارد نه حالت پیشگیرانه.

این قابلیت به صورت پیش فرض فعال هست . نیازی به فعال کردن دستی نداره